Själv blivit erbjuden sådana konferenser av arbetsgivare. Tycker det är helt sjukt. Vissa arbetsgivare skickade också ibland bara ut “vi ska hit, ska du med?” och långt senare hade man bestämt in någon liten kurs (Prion var ju tydlig…)
Varför det? Det är ju ett av få sätt arbetsgivare i Sverige kan belöna sina arbetare utan att behöva betala det sedvanliga hundraprocentiga påslaget i form av löneskatter. Och samtidigt får man teambuilding på köpet.
Tack för nyanseringen och bra poänger.
Jag är nog vinklad av stora konsultföretag där man sitter själv ute hos en kund och aldrig jobbar med, eller träffar, sina kollegor, förutom på konferens eller julfest. I ett företag där man jobbar tillsammans kan jag se en stor nytta med bättre sammanhållning.
Ska du ta ut milersättning på semestern med?
Kan ju bli " en lite Nice ersättning".
Vart går gränsen för snålhet? Du(typ Ove)
har passerat den anser jag m.fl
Många bra försök där! ![]()
@janbolmeson kanske skulle försöka dra av sina privata investeringar i indexfonder som rekvisita då det med Jocke och Jonna-logik ”är dokumentationen av företrädarnas eget liv och leverne”.
Det är väl ännu viktigare för konsultbolag där det är svårare att bygga teamkänsla när många sitter på uppdrag hos kund.
Idag har min chef tvingat mig till gymmet å min fru tvingat mig att handla, ingen av dom ville betala för någon milersättningen!
Håller helt med. Svenska folket är helt skadat efter många år av otaliga bidrag och avdrag hit och dit. Vill inte ens tänka på hur mycket denna apparat kostar att administrera.
Betalningen för liftkort är ju indirekt betalning för själva skidåkningen, dvs för friskvården, det är helt enkelt så man tar betalt. Det motsvarar att man tar betalt för ett gympass eller liknande aktivitet. Men man får inte ersättning för att köpa skor eller kläder, inte heller för busskort för att ta bussen till gymmet.
Av ren nyfikenhet, vad jobbar man med när träning på arbetstid är ett krav, typ brandman eller liknande?