Låter stabilt, har länge letat efter någon liknande strategi. Man ska komma ihåg att tills du har sålt är inte förlusten realiserad, således har du inte förlorat någonting, dessutom mäts rikedom i antal bitcoin det vet alla. Så priset i USD eller SEK. Är egentligen oviktigt. (Förutsatt att vi inte är på all time high, då är det givetvis najs"
Glad att kunna vara till hjälp. De Tömda Hinkarnas Taktik® intas bäst i låga doser till en början, sen byggs toleransen upp relativt snabbt. Vanliga biverkningar (≥1/10) för ovana användare: Svettningar, hjärtklappning, sömnstörningar, ångest och förvärrad depression.
Tänk på att det kan ta ett tag innan du känner av en förbättrad ekonomi, det är helt normalt och inte en anledning till att avsluta behandlingen.
Har efter veckor av läsande här på forumet tagit tag i mitt liv, först reggat mig som medlem, två: tagit åt mig det dåliga i att ha dyra fonder och spretiga portföljer. Jag skäms för detta men håller nu på att rätta till det. Så framtiden blir ljus även för mig.
Ps. Grymt forum Ds.
Hur väl du än bemästrat ett ämne, finns alltid mer att lära och du undkommer aldrig faktumet att du började som novice!
Välkommen till forumet!
Jag trillade dit, jag har syndat idag 
Höll mig borta i drygt tre veckor, men sen sprack det.
Fyllde på en aktie idag. Lyckades hålla mig till ett köp och den var väldigt liten, typ 0,25% av min portfölj.
Funderade dock väldigt mycket på Sverige och Globala indexfonder, men drogs till en aktie istället.
Nästa gång så SKALL det bli indexfonder!!!
Efter att ha följt er här på forumet ett tag nu, har ni lyckats övertyga mig om att det är Global aktiefond som gäller.
Satsar på LF Global till att börja med, har LF som bank. 5k/vecka, ökar till 10k/vecka efterhand som tiden går, trycker in större summor när magen tycker att botten är nära.
Är det någon mening med att ha mer än en global fond (Avanza global)?
Låter aktieportföljen va där den är så länge.
Viktar 50% aktier, 50% likvider.
Jämför de tio största innehaven i olika globala indexfonder för att se hur pass lika de är (lite grovt men ger en fingervisning).
Kolla även antalet aktier i fonderna.
Många kör en fond, vissa delar upp i ett par olika.
Jag själv har delat upp på olika.
Tackar för instruktionen, enkelt och bra!
Man skulle även kunna tänka sig att man minskar risken lite om man har två olika leverantörer, vad händer om lf global, inte låter dig sälja av ditt innehav?
Ooooops! Det låter ju inte alls bra, tänker du typ Ryssland eller!
Kanske inte så drastiskt men saker kan hända.
Kanske tryggast att hålla sig till de större aktörerna. Tar ditt betänkande i anspråk.
LF Global indexnära är jätte stor aktör med enorm fondförmågenhet då kan du ha 50% i den och 50% Dnb Global indeks
. Lika stor även Dnb Global indeks . Om du vill ha 2 st globala indexfonder . Om du vill ha en global indexfond till hos LF 33/34/33 % Swedbank Robur Access Global 

Om man inte får sälja är väl man antagligen i en brant krasch. Och då ska man inte sälja, då ska man kööpa. Så ett icke-problem enligt mig 
Ska absolut kolla detta, tackar så mkt.
Insåg idag att juli månad startar redan imorgon…Har redan försökt trappa ned men detta kommer kräva mycket mer än jag trodde
Det sitter nästan i muskelminnet när man flippar upp telefonen att söka sig in på RT.
Men gör ett försök…
Lycka till! Jag funderar på att göra detsamma, men vette katten om jag har den inre styrkan… det skulle bli ett glapp i medvetandet, och frågan är vad jag ska fylla det med? Läsning?
Tips mottages tacksamt, gärna under dagen, annars kommer jag att misslyckas om jag tar och väntar på det perfekta tipset 
Jag har inga ambitioner att ens försöka att inte logga in, erkänner mitt beroende definitivt! Tycker det känns tryggt att kolla vad “mina vänner” funderat på sen sist och försöker förstå vad som menas med alla (en del ) underliga ekonomiska termer! Upplever mig så sakteliga bli klokare av RT helt enkelt! Sommarkram på er 
Så fint!!
![]()
Åkte dit denna veckan(återigen)
tyckte det var läge att fylla på småbolagshinken.