RT Anonymous tråd

Jag heter Smuts och har den senaste veckan funderat på att ta ut alla fondpengar för att betala av mitt bolån. Har hela tiden låtit bli, men kanske trillar jag dit snart ändå? Snälla, låt det ej ske.

1 gillning

Mitt namn är Marcos och blev erbjuden att köpa teckningsrätter för Axfood i min lekhink.

Såg fel datum när pengarna skulle vara insatta på ISK konto och nu är mina teckningsrätter värdelösa :frowning:

Följdfråga ang. flytt. Var hittar man kontonumret hos Lysa?

Är det kontoid som ser ut som ett UUID (t.ex FE1C5D1E-A3B4-4ADF-B8E0-30F2AA494BA0 - Det är inte mitt kontoid :slight_smile: )

Jag använde mitt personnummer bara.
(Har bara ett konto)

1 gillning

Måste säga att den här tråden delvis hjälpte mig till ett totalt 100 %-igt investeringsstopp för allt som inte är:

• LYSA
  • Avanza Global / Länsförsäkringar Global
  • PLUS Allabolag Sverige

tills vidare i alla fall. Lite som att ta ett 100 % nykterhetslöfte. Har ändå hållt mig i snart ett par veckor. :joy:

15 gillningar

Glad jag kunde hjälpa dig :slightly_smiling_face:

Har själv haft paus, fortfarande inte köpt något alls. Ska fortsätta fundera på hur jag ska fortsätta med mina investeringar.

1 gillning

Nykterhetslöftet infinner sig alltid dagen efter, det är när suget kommer igen som prövningens tid börjar.

2 gillningar

Inget i modelportföljerna? :slight_smile:

2 gillningar

Tycker synd om dig @janbolmeson :heart_eyes: . Det är bara kämpa vidare :+1: . Spelberoendet på börsen får vi alla kämpa emot dagligen :joy: . Själv har jag fullt upp med mina globala indexfonder . Blir väkt mitt i natten och får ångest för den 0,10% extra avgift för att följa bredaste global index allt i samma fond :thinking::shushing_face::see_no_evil:! Tar emot som bara den ! Får se hur länge jag orkar innan jag byter till LF Global indexnära och kanske 30% Plus Allabolag Sverige index för att sänka avg i källskatt :flushed: . Men får att få slut på den beroende byta fonder kommer jag tvinga mig ligga kvar 100% i Storebrand Global vet inte ens vad den heter just nu efter omdopet :joy:
Blir f.n inga mer byte :partying_face:

1 gillning

Ska komma ihåg denna meningen nästa gång du bytt :joy:

2 gillningar

Nu får du vara lite snäll :shushing_face::+1::wink:

1 gillning

Hej, jag kallar mig Angaudlinn och känner kli i calc-fingrarna och en mild oro över att jag inte summerat maj månad än.

2 gillningar

Jag fick ett återfall. Köpte enskilda aktier för pengar från familjens buffert. Min fru vet inget 🫣

2 gillningar

Kan rek. dig STARKT att du låter familjens buffert ligga på frugans konto :thinking::clap::clap::person_tipping_hand:

3 gillningar

Pratar du av egen erfarenhet? Jag skulle vara lite rolig men eftersom du gjorde en arg gubbe kan jag lugna dig med att jag har fria tyglar med en del av bufferten :kissing_heart:

1 gillning

Då har du gjort allt 100% rätt . :wink::grin:. Nu kan du berätta till frugan i lugn och ro :+1:

2 gillningar

Jojo. Alla här vet redan att du sitter på hemliga förråd av ETH som du ”fått av en kompis”. :stuck_out_tongue:

Just Say No.

1 gillning

Snart kommer 5 hinkar strategin, där man borrar hål i botten på alla andra hinkar och låter det rinna ner i den 5e hinken. Den 5e hinken investeras med 100x hävstång i olika kryptovarianter.

Vi är alla taggade!

10 gillningar

För närvarande är ju nu, inte då…

Ja, jag hoppas att Jan ska kontakta mig snart så jag kan hjälpa honom utforma detaljerna, jag är något av en expert på området. Själv kallar jag det för De Tömda Hinkarnas Taktik.

6 gillningar