RT Anonymous tråd

Du kallar dig “brukare” eller?

1 gillning

Hej!
Jag heter Johan och har missbrukat Avanza appen i snart ett år. Om jag inte loggar in hundra gånger dagligen mår jag dåligt. Dessutom har jag svårt att släppa mina sista tre aktier i portfölj och fortsätter “köpa dippen”.

1 gillning

Har varit helt ren de senaste 3-4 månaderna, men i veckan tog jag mig ett återfall. Utdelningen Investor kom…och gick…Varken jag eller min terapeut såg det komma…🫣:crazy_face::nerd_face::rofl:

1 gillning

Jag heter Patrik. BankID känner inte igen mitt ansikte längre. Har blodsprängda ögon och värk i fingrarna från alla manuella logins. Förra året bytte jag alla mina Xetra mot diverse marijuana-aktier för att få automatisk utdelning och kunna koppla av. Posten har fortfarande inte levererat mina delar…

Testa att byta ut “Gud” mot “Marknaden” :+1:

1 gillning

Hej jag heter Niklas och jag är inesteringsmissbrukare.

Tack för service med listan.

Steg 2: Ni andra medlemmar här på RT forumet är alla tillsammans den Högre Kraft som får mig på bättre tankar.

Mitt ego och mitt diffe får mig tänka att jag är smartare än marknaden men ett antal gånger har det givit mig jobbiga konsekvenser.
Min botten var 2009 när jag förlorade 40000 kronor på en hävstångsprodukt på en eftermiddag.

Genom att regelbundet delta i tillnyktrande sunda trådar på Rikatillsammans eller liknande får jag kraft från er att att ha ett sobert mind set när jag agerar (eller inte) med mitt sparkapital.
Tack!

2 gillningar

Tips: köp en burner phone och använd enbart den på semestern

3 gillningar

Det borde vi alla ha :wink:. Är du arg på mig @Alec eller bara fullt upp med flytten till Avanza :thinking: ? :wink:

Hej. Jag heter Herr Rieckmann och jag är beroende. Jag vet att globala indexfonder är den raka vägen. Ändå investerar jag i onoterade och noterade aktier, guld och lån. Det är en dag sedan jag senast köpte en aktie och fem minuter sedan jag loggade in på Avanza fast börsen varit stängd sedan kl 13.

3 gillningar

Och anmäl dig till 12-stegsprogrammet där du tvingas åka runt till företag du investerat i och be om ursäkt. :rofl:

5 gillningar

Hej jag heter Tobias, Jag har också hamnat snett. Har alldeles för många strategier: Egen Magkänsla, fonder, silver, guld, utländska aktier, Trender (Kavastu). Nu med backspegeln ser jag att Trender presterat bäst och jag känner mig tryggast med den dessutom. Kommer att renodla och fokusera på den. Känner mig för spretig nu.

2 gillningar

Anonyma Aktiva (Aktieinvesterare)? :wink:

3 gillningar

Haha blir tyvärr inte så anonymt för mig när jag har både för och efternamn som användare :joy: :see_no_evil:

3 gillningar

Hej jag heter Jan-Erik och jag har svår rädsla för röda siffror. Enklast är alltid att sälja snabbt och hitta någon annan aktie som börjar visa grönt igen. Enda trösten är att jag har lyckats begränsa detta destruktiva beteende till lekhinken även om det är lockande att börja göra likadant med de andra hinkarna när fonderna lyser rött.

1 gillning

Jag har en idé :slight_smile:

På datorn går det att lägga till egen CSS i alla vanliga webbläsare.

.jTkpEl {
    color: rgb(54, 135, 22);
}

Före:

Efter:

25 gillningar

Kändes genast mycket bättre :joy:

1 gillning

Sådär ja, då är LF Global Indexnära utkastad. Tillfällig sinnesförvirring men ett byte är bara några klick bort.

2 gillningar

Jag bekände anonymt mitt misstag i tråden, som de andra gjort enligt ämnet. Återkopplade till att jag nu lärt mig av misstaget och korrigerat. Förlåt.

För att återgå till trådstarten så köpte jag vid öppning lite mer Storskogen… jag behöver hjälp… även lite Kinnevik och Nibe kom med av farten…
Avinstallera appar?
Köpa något dyrt så jag inte kan köpa?
Fler förslag?

Det är inte lätt att bekänna sina synder, starkt jobbat!

1 gillning