Så rika är svenskarna | Jämför dig själv

Detta är intressanta siffror! Som man finner i tråden nedan, så verkar de med hög lön och pengar över i ganska hög grad välja att sätta av extra pengar i pensionsbesparingar. Till skillnad från mig som sätter in noll extra i pensionsbesparingar.

Minpension och deras Pensionsstatistik - Jämföra sin egen kommande pension med andra med samma "nuvarande" "lönenivå", storlek på månadssparande, rimliga värden?

Dessa betydande besparingar syns inte i Avanzas statistik, förutom i det sällsynta fallet att pengarna är hos Avanza, på samma sätt som sparande i andra banker som Nordnet, SHB etc inte syns heller.

När jag har tittat på mäklarstatistik från IPO:ers första handelsdagar, får jag intrycket att det är väldigt hårt säljtryck från Nordnet. Många verkar ha konton där för att teckna/sälj. Sedan behåller nog många det dom vill behålla på Avanza. Så gör jag själv också.

Nordnets webbsite saknar helt enkelt överblickbarheten, speciellt om man har flera konton. Att de dessutom inte klarar av att uppdatera transaktioner, portföljsammanfattning och kontosaldon i någorlunda realtid är ju ett skämt 2021.

1 gillning