Hej!
Om det finns, vilket jag misstänker, andra trådar på samma ämnen snälla flytta mig dit.
Jag har inte massor av pengar. Just nu typ noll i inkomst för jag är föräldraledig och tar inte ut några dagar.
Jag har också gjort misstaget att bygga börsen först och typ inte mycket buffert.
Med allt det sagt vilja jag inte ha råd om hur jag borde gjort, eller att jag ska ta föräldradagar osv. Jag vill bara diskutera frågan:
Jag kan inte sälja av nånting för det enda jag tänker på är hur mycket det kunde vara värt om si och så många år. !!!
Hur kommer man över det? Jag har tagit ut pengar för ett basketläger men det gjorde ont i själen och som tur var är allt som innen då ju börsen gått bra, men jag vet ju att det hade varit ännu mer om jag inte tagit ut pengar… men kan “lura mig själv” att uttaget aldrig ägt rum ![]()
Nu ska vi på semester och skulle behöva frigöra lite kapital till det. Hur ska jag tänka?
Min sambo har inte alls lika svårt att sälja av, men han tjänar betydligt mer, älskar sitt jobb och har kommande arv osv som trygghet. Så för mig svider det lixom mer här och nu och i längden….
Hjälp mig med det psykologiska med att våga använda pengarna lite… Undanber mig allt annat ![]()
har nog med ångest över livet i stort och val man gjort och gör. Och om det finns nått matematisk saker jag kan stödja mig mot så gillar jag matte även om jag inte är så bra på det ![]()
Jag försöker sälja av saker, hyra ut osv men har inte fått nån bra snurr på det… för att få fram lite cash.
Funderar tom på att lån sambons jobbarkompisar få hyra vårt hus om de får släkt över osv men vet inte hur vi ska göra med nycklarna medan vi är borta (typ en månad). Tänker att man kanske vill bo nånstans för 300 kr natten istället för på hotell…. Men det är ju snåla jag. Vanligt folk kanske hellre bor på hotell….ja ni fattar. Jag letar lösningar…
Om det blir för mycket kommer jag inte svara, men det beror inte på att jag är otrevlig utan för att det då triggar en massa dåligt samvete eller likande. Plus att bebis tar sin beskärda del av min tid ![]()
Så ber om ursäkt i förväg i fall jag inte svarat på allt! ![]()