Saker ni unnar er trots att det (enligt er definition) är "Lyx"

Liten glasflaska cola är godare än burkcola :slight_smile:

7 gillningar

Tokigheter :joy: jag är beredd att kasta handsken och duellera till döden i gryningen för det här :joy:

3 gillningar

Färdiga plantor till rabatten! :heart_eyes: Fast det är egentligen en mänsklig rättighet när jag tänker efter :innocent:

4 gillningar

Unnar oss ALLTID att flyga business class på resor över 6h. Dyrt satan men klart värt det enligt oss.

6 gillningar

Dyrare cykel än vad jag egentligen behöver, men jag blir lite glad varje gång jag cyklar på den och varje gång jag tittar på den, så det får vara värt det.

Dock köpt beggagnad så räknar inte med jättemycket värdeminskning på ett tag

Finns ju mycket i vardagen man egentligen inte behöver, som streamingtjänster, alkohol mm, men det jag tycker är lite extra lyx är:

Kyl i garaget proppad med cola, monsters och öl, och ett bra “stash” så man aldrig står tom.

(Så du är inte ensam Buba!)

Har en kyl på mitt kontor också, så blir några burkar per dag, det är riktigt nice.

Den stora lyxen är dock sportbil och motorcyklar, men en självklarhet för mig att lägga de pengarna,

1 gillning

vilken bra lyx!
lite som att jag nu som vuxen (sedan många år) har råd att köpa glass närjag vill och tomkan äta 2-3 glassari rad om jag vill. Svindlande tanke när jag var barn

2 gillningar

De kommer inte i närheten av en kall Pepsi Max.

Dog Drinking Pepsi

5 gillningar

Sant!

Jag brukar köpa efter pris men instämmer on att Pepsi är godare.

3 gillningar

Sommarstuga :smiling_face_with_sunglasses:

4 gillningar

Husdjur

:smiling_face_with_three_hearts::heart_eyes::smiling_face_with_three_hearts:

4 gillningar

Har nyligen insett hur priviligierad jag är och har inte riktigt vuxit i känslan än men en stor lyx jag unnar mig just nu är donationer. Får in väldigt många inlägg på facebook just nu om hur folk dumpar sina katter inför semestern och hur många hundra tusen hemlösa katter det finns i landet så det ger mig väldigt bra känsla i magen att kunna hjälpa där det verkligen gör skillnad.

Utöver det så njuter jag av ett fint hus, en stor familj och att kunna spendera på barnen utan att känna att jag inte har råd.

7 gillningar

Pormaskplåster. Ohemult dyrt men oerhört trevligt. Som att klämma finnar, dvs härligt, härligt. Ritsch ratsch, av med plåstret, pormask väck!

7 gillningar

Min definition av lyx är något för jag kan få typ 80% av värdet/funktion för ett betydligt billigare pris. Enligt den definition blir väldigt mycket lyx. Senast en handväska för 3800kr

1 gillning

Visste inte ens att produkten finns.

1 gillning

-Städhjälp varannan vecka. Har haft sedan vi köpte huset för över 15 år sedan, vårt förhållande hade aldrig klarat huset annars :joy:

-champagnekassen varannan månad, träffar bästa kompisen och lagar mat, dricker champagne :heart_eyes: vi har jämn/ojämn månad så vi försöker dricka champagne varje månad :clinking_glasses:

-upplevelser med barnen, fick sälja en njure för att (förhoppningvis) ha fått tag på Katseyebiljetter i höst :joy:

1 gillning

Klok basnivå!
Sedan olika grader av individuell lyxtolkning.
Tips Maslows behovstrappa.

1 gillning

Va?! Funkar det på riktigt? Trodde bara det var hitte-på. Vilket märke?

1 gillning

Att bila upp till Lappland med en underbart härlig bigblock Chrysler -68 trots att den drar mer än 2 lit/mil

3 gillningar

Gå på kafé och konditori. Drömmer om att en dag besöka Alingsås.

10 gillningar