Saker som "alla gör" man jag /ni inte provat och varför?

Jag tänkte nämna 2 saker som jag aldrig provat som “alla” verkar göra, och jag undrar om ni har liknande exempel.

AIRBNB
Känner mig otrygg i att bo i någons hem (om jag inte känner dem). Det känns lite som om nån på tåget skulle börja berätta intima detaljer om sitt liv utan att man frågat. Jag känner att en barriär bryts och jag föredrar distansen i att bo på hotell. Detta är ingen kritik utan bara hur jag känner, det är möjligt att om jag testar 1 gång så kommer jag sedan tycka det är super bra.

UBER
Åker ju nästan aldrig taxi heller men jag känner att det skaver att man ska åka med en privatperson. Skaver betydligt mindre än boendet dock. Plus om jag börjar så kommer jag ha 0 rekommendationer etc så inge kommer vilja plocka upp mig :slightly_smiling_face:

Sedan har jag massor med saker om andra gör som jag provat och sedan valt bort men det är en annan tråd

Vilka liknande grejer har ni?

Samma två! :rofl:

1 gillning

Energidrycker
Uber
Margarin
Kreditkort
Banklån
Konsumtionslån
Spraydeo
Doftljus
Klättra/stå på stegar
Promenerar
Köra bil

Och säkert 100+ mer grejer.

Orsaker?
Gillar inte, tål inte, kan inte, får inte, vill inte!

Airbnb är sällan någons “hem” på det viset. Jag skulle också tycka det vore olustigt att bo i en främlings hem med privata saker i badrumsskåpet och dylikt. Men det mesta av utbudet är sådant som är anpassat för uthyrning och känns typ som när man hyr en fjällstuga eller så.

Hotell kan vara bekvämt men är ju oerhört oflexibelt i jämförelse vad gäller sådant som att få i sig vettig mat till en rimlig peng och ha yta att umgås med vänner utan att “umgås” med hela hotellets gäster. Jag rekommenderar att prova Airbnb!

iPhone/Mac. Jag gillar inte de nedlåsta systemen och tycker UI-designen är bedrövlig. Hade iPod när det begav sig och avsmaken sitter kvar.

3 gillningar

Köpa ”skräpmat”

För att det är dyrt, ohälsosamt och inte vidare gott.

Motorcyklar och skidor.

Samma här, testade Apple produkter i 2-3 veckor för 15 år sedan, aldrig mer.

Sport, öl och resor.