Saker som "alla gör" man jag /ni inte provat och varför?

Attans, tolkade rubriken lite fel. Så klart jag har köpt pizza. Läste ”saker som du har gjort/gjorde som du inte längre gör” :slight_smile:

2 gillningar

Jag har bott på boende via Airbnb och åkt mycket Uber/Bolt och Lyft (USA).

Hur smidigt som helst båda två :+1:

Instämmer på nedan:

Min ena syster började i veckan att hyra ut en stuga hon renoverat i Skåne via Airbnb. Stuga på 40 kvm där du hyr allt och ingen ägare stör :slight_smile:

2 gillningar

Oops, jag med :see_no_evil_monkey:

“Alla gör” blir ett lite snävt kriterium då de flesta jag känner inte heller gör det men om jag tänker “många gör” istället:

Åka på husvagnssemester. (Tråkigt och jobbigt, är mycket hellre hemma.)

Dricka energidryck. (Varför skulle jag göra det? Dyrt och onyttigt.)

Köpa alkoholfria drinkar på restaurang/bar. (Dyrt och intresserar mig inte.)

Köpa begagnade kläder. (Vill inte ha någon annans gamla kläder.)

Äta “låtsaskött”. (Har inget emot vegetarisk mat men hatar låtsaskött. Varför äta mat som ska likna kött om man inte vill äta kött?)

Flyga med lågprisbolag. (Tråkigt och jobbigt, är mycket hellre hemma.)

Titta på Paradise hotell och liknande program. (När jag ser en trailer blir jag INTE lockad.)

3 gillningar

En till: Twitter, Instagram, TikTok…

2 gillningar

Äga multipla motorfordon.

3% sparkvot.

Kaffe, köpa på mig massa frukt som jag inte vet om jag kommer vara sugen på om fyra dagar samt svensk tv som Mästerkocken, Gifta vid första ögonkastet eller den där realityserien där kändisar (?) tävlar mot varandra på någon exotisk plats (inte Robinson).

Edit: hade tänkt skriva ”bo i hus” men skriver på köpekontrakt för just hus ikväll :laughing:

Jag har åkt Uber/Bolt några få gånger och då har det alltid varit en riktig taxi. I Sverige är det väl inte tillåtet att köra uber utan taxileg. Så det är snarare ett alternativt (och mycket billigare) sätt att boka taxi på jämfört med taxicentral.

1 gillning

De har ju reviews och Uber loggar ju vem man åkt med och vart man varit osv. Det kan väl rent av vara säkrare att ta Uber än en taxi tänker jag.

Har åkt Uber säkert 100 ggr och aldrig haft problem.

1 gillning

Uber och Bolt, är säkra, har testat det i många länder runt om i Europa, i Asien däremot har det blivit en vanlig taxi.

Diskutera med AI.

1 gillning

Alltså jag vet inte med den här tråden. Känns som en skryttråd för de som är late adopters. Jag vill prova nya saker och är nyfiken av mig, ser inget värde i att vara motvalls.

13 gillningar

Lidl har riktigt anständiga pizzor faktiskt. Det är de färska jag tänker på nu. För oss ersätter de pizzerian. Med ångugn blir det bra.

1 gillning

Det är inte alls så dumt faktiskt men det beror förstås på frågan. Om man vill ha en riktigt gedigen analys av helt oviktiga frågor så är AI oslagbart.

1 gillning

Resa kan betyda olika saker. Att åka till platser som ”AB Turism” hållit på och duttat med känns lite själlöst. Det är som fryspizza ungefär.

Det bästa resandet är det där man:

1. Har en fördjupad kunskap om språk och kultur.
  2. Har lokala vänner.
  3. Har gott om tid.

Om man kan göra sådana resor så kan man slippa resten. Exakt vilken plats man åker till är heller inte så noga. De bästa upplevelserna finns normalt på platser med få eller inga turister.

Inte för att du behöver dricka energidryck men det känns lite osannolikt att det var energidrycken som gjorde att du mådde dåligt i flera dagar.

Elsparkcykel är smidig, den ska inte underskattas! Du verkar hyffsad öppensinnad ändå så jag tycker du ska prova någon gång om du bor i en stad som erbjuder dem.

Ingen aning men jag misstänker att det kan ha med någon allergi att göra. Det var också i lumpen där förhållandena var lite speciella.

Jag vet inte på rak arm vad jag skulle ha den till. Det känns som en leksak, ärligt talat.

I mitt fall är det att jag ogillar själva resandet.

Har testat båda första gången nu när vi åkte till Kroatien/Split i maj.

Positivt överraskad hur båda fungerade riktigt bra!

Och måste kontra med något, alla åker Vasaloppet någon gång i sitt liv. Så det är på agendan 2030 :grin: