Saker som "alla gör" man jag /ni inte provat och varför?

Jag har…

aldrig gått till frisören i vuxen ålder.

aldrig gått på fine dining.

aldrig ägt en Apple-produkt

aldrig åkt uber

aldrig beställt hämtat via foodora eller liknande

aldrig haft konto på instagram eller tiktok

aldrig bjudit på dryck eller mat i raggsyfte

aldrig betalat för en mobilapp

aldrig köpt en drink i sverige

aldrig bajsat i en skoltoalett

aldrig sjukanmält mig trots att jag inte varit sjuk

aldrig stött på en kompis flickvän

aldrig avslöjat något jag lovat att inte berätta

aldrig ätit en god kebab i sverige

aldrig haft s&m-liknande sex

aldrig medvetet stulit från jobbet

aldrig haft en jobbtelefon som privat telefon

aldrig dricksat i Sverige

aldrig helt trivts på något jobb

aldrig betalt för en kaffe och fika på ett fik i sverige

aldrig varit sugen på varje bungy jump eller fallskärmshoppning

aldrig avslöjat mina siffror på isk för någon

aldrig gift mig eller ens tänkt tanken att göra det

aldrig utfört något kristet sakrament någonsin

aldrig köpt en ny dator

aldrig liftat

aldrig gett pengar åt en tiggare i sverige

aldrig mobbat någon

aldrig lidit av psykiska problem

aldrig varit i “skärgården”

aldrig besökt Gotland

aldrig källsorterat

aldrig varit överviktig

aldrig haft problem att sluta med nikotin

aldrig blivit aggressiv av alkohol

aldrig (iaf som jag kan minnas) varit den som först varit fysisk i ett bråk

aldrig smörat för någon lärare

aldrig gnällt eller ifrågasatt rättningen av ett prov

aldrig gråtit offentligt sen jag kanske var 7 år

adrig tränat på gym

aldrig känt att det varit viktigt att vinna när jag varit med i fotbollslag

aldrig som vuxen känt något behov av att flexa med dyra prylar inför andra

aldrig känt behovet av att prata om jobb på fritiden

aldrig känt klimatångest

aldrig köpt en kvällstidning

aldrig skrattat högt på bio

aldrig renoverat köket

aldrig bryggt egen öl (men skulle vilja)

aldrig haft husdjur

aldrig tatuerat mig

aldrig haft dåligt samvete av att leva på bidrag

aldrig brytt mig om vilket land kött kommer ifrån

aldrig brytt mig om vilket land eller vilket årtal en film eller en låt kommer ifrån

aldrig betalt för bio i sverige

7 gillningar

Titta på Melodifestivalen måste vara med på en sån här lista….

Vem tittar och varför?

2 gillningar

Jag. För husfriden.

5 gillningar
  • Åker i princip aldrig vanlig taxi. Ohemult dyrt och om vi till exempel har ett tidigt flyg tar jag helst bilen till flygplatsen eller åker kommunalt och bor på ett hotel nära flygplatsen. Har haft problem med sen taxibil och det gillade jag inte alls.
  • Kakla ett badrum. Varför betala dubbelt pris för att kakla ett badrum istället för att fortsätta med modern plastmatta? Alla borde veta att bakom plattorna i och nära duschzonen kommer äcklig fukt från duschvattnet finnas för alltid bakom plattorna. Tar en månad minst för den fukten att torka ut. Hudfett, gammal tvål och smuts mm där bakom försvinner väl aldrig.
    Dessutom större risk och mycket struligt och dyrt att laga om ett fel i tätskiktet skulle uppstå eller man spräcker en kakelplatta. Skarvarna brukar se klart ofräscha ut med åren.
  • Trägolv i köket vid kyl/frys/spis/ diskbänk. Ger ofta fula fuktfläckar med åren efter missöden.
  • Fin kaffeapparat som mal bönor mm. Dom verkar gå sönder relativt ofta och tar upp för mycket utrymme.

Jag tror inte att det är just formen (korv, burgare, färs, bullar osv) som en vegetarian väljer att undvika… Hårt att hata en form på mat. :thinking:

3 gillningar

Jag menar om man inte gillar köttfärs, varför ska man äta “köttfärssås” med ärtfärs som försöker efterlikna köttfärssås?

Eller hamburgare med vegofärs som försöker efterlikna en burgare med kött?

Eller “schnitzel” gjord av couscous?

1 gillning

Det är väl inte så svårt att förstå? Man tycker kött är gott men av vissa orsaker inte vill äta det.

4 gillningar

Jag tycker att det är svårt att förstå.

1 gillning

Okej, det tycker inte jag. Jag kan tex själv tycka att det hade varit trevligt att dra ned på kött och kanske byta ut köttfärsen i tacos till en motsvarande vegetarisk variant.

Jag hade gärna varit vegetarian och hade också blivit det om det fanns fullgod ersättning av allt det smaskiga kött som förgyller mina middagar.

1 gillning

Jag brukar se första fem minuterna sen sover jag igenom resten.

1 gillning

Det är en bra och beprövad form av mat. Något slafsigt med pasta. Det är vad man gillar och därför lagar.

1 gillning

Jaså? Jag tycker djurplågeriet är ganska besvärlig, men kött är ju gott.

Kött är gott men jag tycker inte att låtsaskött är kött och äter inte det.

Den här diskussionen är helt off topic förstås. Jag svarade med en sak jag inte gör och varför, det tycker jag räcker som svar.

1 gillning

Kött är bra när kroppen behöver växa, och det behövs inte längre när man är runt 25 år.

Jag har …

aldrig varit berusad. aldrig tagit droger (i någon form). aldrig rökt eller snusad tobak. aldrig studerat. aldrig blivit förälder (vad jag vet). aldrig varit på en charterresa. aldrig börjat bråka. aldrig gjort militärtjänst. aldrig tatuerat mig.

1 gillning

Låter som mina fredagar. God mat och dryck, sen är jag redo för sängen/soffan.

Ja tatueringar känns nästan lika vanliga som att vara helt ogaddad. Metal head här helt utan bläck i huden.

Det är nog svårt att förstå alla de individerna utifrån utseendet. Men utifrån det du säger förstår vi mycket om dig.

2 gillningar

Foodora eller nån typ av hemkörning, vet inte varför känns “pinsamt” att be nån köra hem mat o jag vill egentligen inte ha “främmande” folk här

2 gillningar

Det har jag heller aldrig provat. Det KAN inte bli bra att köra runt varm mat i en papp/plastlåda i en folieryggsäck. Redan när man burit hem pizzan från pizzerian runt hörnet har den tappat tydligt i kvalitet jämfört med att äta på plats. Och då tycker jag ändå pizza är en sån sak som är typ OK fast den inte är helt varm, eller åtminstone tål att värmas på lite (i alla fall klassiska varianter typ Vesuvio). Men ja, jag har ju som sagt inte provat så resonemanget är helt teoretiskt och rent teoretiskt kanske annan restaurangmat på något sätt t.o.m. blir bättre av att skumpa runt på en moppe i 20 minuter. Men jag skulle bli mäkta förvånad.