Saker som "alla gör" man jag /ni inte provat och varför?

Okej. Kan du utveckla ditt resonemang så alla förstår vilka grupper du menar? Eller hur du får ihop logiken bakom att man automatiskt både säger ”walla” och skapar problem i samhället pga att man åker elscooter, det vore spännande.
Nästan lika spännande som hur du helt missade min raljerande ironi kring GeKås, och hetsar upp dig över vad du tror är en ”översittarstil” samtidigt som du lyckas få ur dig illa dold rasism.

3 gillningar

Nära där jag bor finns det en del ungdomar som åker omkring på elscootrar. Ibland skjuter de någon med automatvapen, ibland säljer de knark. Allt sådant varierar men de utför generellt ingenting meningsfullt. De har skulder på grund av sin tidigare och nuvarande brottslighet och är allmänt sunkiga.

Att blanda ihop ovanstående grupp med snickaren Lars-Åke från Svenshult som åker med sina barn på camping eller ”roar sig” med att handla på GeKås tycker jag är att dra det rätt långt. Det finns många som har lägre ekonomisk standard som har sämre smak i olika avseenden.

Uppfattningen att importerad kriminalitet rimligen borde kunna exporteras igen skulle vara rasism får väl stå för var och en. Jag har stött på den innan och uppfattar den mest som tröttsam. I olika enklaver där enbart rika vita människor bor uppfattar man gärna saker på särskilda sätt. Man har lite bristfällig insikt när man inte själv träffar kriminella eller liknande problemgrupper.

2 gillningar

Wow. Du ser inte ironin i att du först gnäller på mitt uppenbara skämtande om ”GeKås-människor”, för att sen raljera om ”allmänt sunkiga” elscooteråkare som säger ”walla” (och vars förehavanden och ekonomi du verkar ha djup insyn i), för att sen runda av med att ”många med lägre ekonomisk standard har sämre smak” :rofl:

Här kan jag verkligen relatera. Jag tycker mycket om att vara framme, att se nya saker äta ny mat, gå på museum, vara i vacker natur. Träffa människor i landet.

Men själva förflyttandet - tider som ska passas, dålig mat på konstiga tider, letande efter busshållplatser, köer, förseningar… Hu!

Med det sagt, resande är INTE en sak jag nedprioriterar eftersom “framme” brukar vara toppen

Mvh Kroken

1 gillning

Nej, jag ser ingen ironi i att beskriva verkligheten. Jag har flera vänner som kommer från just dessa enklare förhållanden. De har levt det där livet med camping och GeKås som du nämner. De har själva gjort en klassresa men deras föräldrar lever kvar i det där.

Det är viktigt att visa förakt för rätt grupper!

5 gillningar

Riktningen som denna tråden har tagit gör att jag låser.

7 gillningar