Jag har precis skaffat ett SAS Eurobonus Mastercard Premium och håller på att titta runt hur jag kan tjäna mer poäng. I SAS EUROBONUS Shoppen ser jag att man kan köpa presentkort. Finns det några avgifter knutna till att köpa dessa presentkort? Min tanke är att köpa presentkort till affärer som jag ändå skulle ha handlat på bara för att tjänar mer poäng tex Volt och Stadium men som inte finns med i tex Shoppa och Tjäna poäng.
Sen en följdfråga: om det inte finns några avgifter för att köpa presentkort kan man då köpa Zupergift presentkortet och använda det på willys när man handlar mat? Willys står inte med på listan över affärer där man inte kan lösa in Zupergift. “Zupergift som är köpt i SAS EuroBonus Shop fungerar inte att lösa in till Circle K, Coop, Hemköp, ICA, Paygoo, Amazon, Gekås Ullared och Sverigechecken.” Jag kan såklart testa med ett 50kr presentkort om ingen vet.
Ja, du har både EBshoppen för presentkort men du har också SAS webbshopportal där du också kan tjäna extra poäng (https://onlineshopping.flysas.com). Det är inga extra avgifter kopplade till detta förutom att du såklart blir lite mer låst med ett presentkort men ska man ändå köpa något så ger det mycket extra poäng.
Du kan väl inte handla mat på Willys med Zupergift-presentkort?
Ett effektivare och mer storskaligt sätt att använda presentkort med EB Mastercard är att köpa presentkort på exempelvis ICA och Systembolaget de 2-3 gånger per år som de kör helger med dubbla poäng. Vi handlar då presentkort enligt ovan så att det räcker för ett antal månader.
Ska man köpa något specifikt är såklart presentkorten som nämns innan också bra, men det här är ett knep för att öka intjäningen även på spend i vardagen.