Separat ekonomi och elbil. Hur gör man med elräkningen?

Jag rekommenderar att ni köper något liknande: https://www.kjell.com/se/produkter/el-verktyg/el-produkter/starkstrom/energimatare/tp-link-tapo-p115-smart-wifi-fjarrstrombrytare-med-energimatning-1-pack-p64906

där kan ni räkna på hur mycket ström det dragit när ni laddat era mobiltelefoner, hon kört hårfönen, du kollat på premier league på tvn etc. Det kan var lämpligt att ha ett excelark där ni specar upp sånt som ni gör själva och på tu man hand, tex kollat på netflix själv, 0,251kw/h. För att det ska bli görbart behöver ni troligen binda elabonnemanget för att det ska gå räkna ner på öret när. När ni gemensamt kollat på netflix ska ni naturligtvis föra in det i en separat post och då dela rakt av på det.

Hon ska naturligtvis bekosta billaddaren. Delar ni på det bör ni uppsöka jurist och upprätta någon form av avtal så du har rätt till något vid en bodelning.

Vad gäller bilen, om du åker med någon gång, tex att du ska till en kompis så bör du naturligtvis också bekosta detta på något vis. Här bör hänsyn tas till slitage på däck, försäkring, skatt och naturligtvis gällande elpris när bilen laddades. När ni åker gemensamt till affären så bör ni dela på det enligt tidigare uträkning.

Nu är jag dryg. Men det är väl du med hoppas jag??

2 gillningar