Separat ekonomi och elbil. Hur gör man med elräkningen?

Så här skulle jag göra:
-Köp en flyttbar laddare, du betalar det nya 3~ 16A uttaget och han själva laddaren. Han tar laddaren ifall det tar slut, du står kvar med uttaget.

• Finns laddare som hämtar strömpriser själva, krävs dock kontinuerlig internetuppkoppling. Jag har en fronius go (pga inverter av samma märke som stöder eko-laddning) som borde vara samma som en go-e charger. Den har ‘next trip mode’, dvs du ställer in hur långt du vill åka eller hur många kWh och den laddar den mängden när det är som billigast.
  • Verklig förbrukning i min tesla och vad laddaren säger den matat in i bilen kan kasta på 30% eller mer speciellt vintertid, se förbrukning från laddaren och inte bilen då det är det som går ut från laddaren du betalar för. Skillnaden beror på förluster vid likriktningen samt att batteriet värms vid laddning om det är på minus ute.
  • Under tiden bara jag hade elbil i huset betalade jag 30€ mer per månad till vårt gemensamma konto. Baserat på att energipriset är 0 när jag laddar, överföringsavgift + skatt 7 cent per kWh och jag laddar ca 400 kWh/månad.