Och vilka här hölt på med börsen då. Gjorde du det när du var 10-15 år gammal ![]()
Har förlikat mig med -50%.
Fortsätter köpa som vanligt.
Menade inte att vi inte varit med om tidigare nedgångar. Utan anledning till dom.
Vem här kan svara på hur börsen kommer sluta pga att en idiot till president som inte vet hur tullar funkar. Medvetet orsakar kaos för att resten av världen inte tycker usa grejer är bäst i världen
Nej, men jag följde nyheterna och såg hur det påverkade omvärlden. Problemet är att du ropar varg.
Har man för avsikt att hålla i portföljen nu finns följande alternativ:
-
Fortsätta månadsspara som vanligt.
-
Pausa månadssparet och trycka in större summa när det gått ner än mer.
Lutar åt alt 2. Men hur illa kan det bli ned nergången? Värre än covid?
Det stämmer för alla kriser.
History doesn’t repeat itself, but it often rhymes
Så när hände exakt samma sak som händer nu för i tiden
Vi får sätta vår tilltro till att han inte är allsmäktig. Kongressen, konsumenter, domstolar m fl finns ju kvar.
Om vi bara tänker på nivån på USA:s tullar så har de varit högre.
Men inget säger att de kommer permanentas.
Detta kan ju sägas om alla dagar. Jag trodde du syftade på den breda nedgången.
Vi får sätta vår tilltro till att han inte är allsmäktig. Kongressen, konsumenter, domstolar m fl finns ju kvar.
Än så länge ![]()
Konsumenterna lär förhoppningsvis finns kvar oavsett
Jag har köpt och sålt aktier via telefon (fast telefoni) med koder man skrapade fram, så ja det finns de på detta forum som hade placeringar på aktiemarknaden redan på 80-talet.
Nä jag syftade på orsaken. Ja det brukar gå upp igen. Men ingen garanti eller hur fort det kommer gå.
Det var det som jag menade på att ingen av oss vet helt hur det kommer gå. Eftersom en kris är ej lik den andra. Plus börsen är i ständig förändring. Så det finns inga garantier att även på 20 år att man hinner få pengar tillbaka. Förhoppningsvis går det som det brukar.
Då håller jag med, men detsamma gäller ju varje dag. Värst är det för dem som av någon anledning måste realisera en förlust just nu.
Frågan är väl hur länge Trump kan “vifta bort” börsfallet. . hans rika vänner kan väl inte vara tokglada
Ett fåtal nära vänner kanske satt med denna informationen och privat tagit korta positioner. Men affärsverksamheterna lär ju ta stryk för alla.
Problemet är väl Trumps inte helt lilla ego. Tror nog en del mindre länder kommer att förhandla men utfallet beror nog på hur Kina och EU ställer sig till förhandlingar. Om Trump inte kan åstadkomma tillräckligt för att utropa någon sorts seger kan det nog dessvärre dra ut på tiden innan vi når en lösning.
Första riktiga ”krisen ” sen min fire och trodde nog det skulle kännas mer i magen än det gör. Nu har jag förvisso väldigt goda marginaler men det känns ändå knappt alls.
Mest lite frustration att över att inte ha en inkomst att köpa mer för ![]()
Använder värdepapperskrediten nu i nedförsbacken
Förutsatt att jag inte landar på 7.09% så är jag fine. Har som mål att komma ner till 1,99% men tror definitivt det är köpläge nu. Lär dock bli värre så får pumpa in pengar när lönen kommer så att mätaren inte kommer för nära det blåa området.
Min poäng är att nedgångar är ganska positivt så länge man inte är nära att sälja, och uppgångar är ganska negativt om man inte är nära att sälja. Men sättet många reagerar är i motsats till det.
Jag skrev min kommentar lite skämtsamt, men ja, i praktiken vill väl alla att börsen går väldigt bra precis inför att de ska sälja, och tills dess är billigare bara bättre.