Ja. Kanske för att vi inte kommer få en allmänpension likt dagens överhuvudtaget, och var nuvarande prognos är 70 år (men kommer stiga). Klart det är viktigare då.
Grattis
. Bra jobbat och låter väldigt välförtjänt, roligt att läsa när det går bra för människor. Jag säger som några andra, unna dig något extra vid första lönen och ta sedan direkt tag i sparande/investeringar innan du hinner vänja dig vid att ha mycket pengar att sätta sprätt på ![]()
Otroligt bra! Stort grattis.
Vilken härlig energi att du delger och vi andra också får ta del av vinsten. Tack!
Grattis! Starkt jobbat.
Mitt tipps är att göra en liten standardhöjning nu. Det ska märkas i livet att det går bra. Sen sätter du ett mål för när nästa standardhöjning ska ske. Kanske är det efter 5 års sparande eller efter en viss summa på ISKt. En annan variant jag kör på är avkastningsfinansierad livsförbättring. Så det är avkastningen som styr. Inte år eller summa.
Men FIRE? Du har väl inte kämpat dig till detta jobbet för att få sluta så fort som möjligt. Försök se till att jobbet är kul nog att vilja fortsätta med och fritiden är givande. Så får du se vad du kan och vill använda avkastningen till.