Pellepennan:
Det kan ju vara att ni faktiskt inte lyckats “debunka” det annat än under väldigt speciella förutsättningar, de förutsättningar man använt sig av vad gäller forskningen kring indexfonder över långa tidsperioder. Är man utanför ramarna för forskningens giltighet gäller den ju inte. Vi har då två sidor/möjligheter…
Svar nej.
Ja, eftersom det bara är tyckande. Tyckande är enkelt. Jag tycker t.ex. Storskogen borde ha en annan kurs, jag tycker vi borde vara med i NATO och jag tycker att Putin kan “go fuck himself”.
Pellepennan:
Ändå vara öppen för att diskutera tankar, metoder och anekdotiska erfarenheter. Kanske kommer forskningsstödet senare men avsaknaden av sådant behöver inte vara ett hinder. Det kan vara ett hinder för personer av typ A (“RT-typen”) men inte för person B (annan typ). Hur gjorde man innan man fick stödet för indexfonder och 20 år? Då kunde man väl kanske omöjligen investera i sådana, just pga avsaknad av forskning? Moment 22.
Det går superbra diskutera. Du har en helt egen tråd för det:
Helt OK att diskutera. Inte OK att spamma och kidnappa trådar med samma diskussioner om och om igen.
Det går superbra att starta en egen tråd för det.
När jag ser så är det ingen av er som startat denna tråden.
6 gillningar