Ska jag byta till LYSA? | Pratar jag med Söderberg & Partner känns det bra, pratar jag med Lysa känns det bra... 🙈

Hej, tack för ditt svar.
Varför kör du båda plattformarna? Avgifterna blir ju betydligt lägre med dessa alternativen. Bra räntor alls?

Jag kan också tänka mig något annat än svensk vinter i framtiden… :+1:

Home bias är ett påhitt utan vetenskaplig grund. Bara att spola.

1 gillning

Jag tänker typ ifall det blir en hackerattack eller liknande mot avanza då har jag ändå nordnet kvar om jag skulle behöva ha ut pengar.

Samma sak som ifall jag skulle köpa fysiskt guld då hade jag förvarat det på 2 ställen.

Samt då investeringssparskyddet är 300k så känns det bra att ha minst 2 ställen kanske fler till och med där man investerat.

2 gillningar

Kör du Lysa för allt?

Utveckla gärna investeringssparskydd?

Du kan läsa argument för och emot home-bias här.

Personligen är jag försiktigt positiv till home-bias på en sparhorisont under 5~10 år men ser inte särskilt starka argument för home-bias under sparande med lång tidshorisont.

Är därför personligen inte med på Lysa-tåget ännu på grund av deras home-bias och har sett många på forumet dela liknande tankar.

Önskar att Lysa släppte ett alternativ som var mer i linje med forskningen där de enbart hade 1% Sverige, då hade valet varit mycket enklare.

2 gillningar

Står också och väljer mellan Lysa eller Avanza Auto. :thinking:
Blir dock mer och mer orolig för ”Fondrobotarnas” framtid så det lutar just nu mer åt Avanza Autos lösning då Avanza torde stå på stadigare grund.
Har personligen inte några problem med 20% home bias.

Hej!
Hur går tankarna nu?

Hej Per! Hur det har gått för dig. Jag går i precis samma funderingar. :slightly_smiling_face:

Hej

Jag sitter still i båten just nu

1 gillning