Ska jag stoppa fondköpet nu efter Trump vs EU-kaoset?

Att du känner så redan nu före ens någon skada skett är nog ett tecken på att du ska tänka igenom strategin igen.

Hur skulle det kännas om börsen gick ner 5% eller 10% eller 20%? Skulle du mentalt klara av att sitta kvar i tillgångarna om det går ner över en lång period? (Jag säger inte att det sker nu men problemet är detsamma)

Jag hade stoppat ordern - tänkt ett varv till - och därefter utfört samma eller en ny strategi som passar dig.

Eftersom det handlar om många miljoner och är så mycket att ni aldrig kunnat spara ihop det själva så sätter det nog extra mental press.

Kanske ni borde ta hjälp av någon oberoende rådgivare (inte bank säljare/rådgivare) för att hålla någon i handen i ert investerande. Se länk nedan. Kan vara värt priset. Länk nedan.

Du skriver nämligen ingenting om vad era mål är, när pengarna behövs, om de behövs i olika potter, om ni behöver ha så pass hög avkastning/risk som börsen kan ge över lång tid osv. Därav min tanke att det kan vara bra med en oberoende rådgivare att hjälpa er på traven så det blir rätt.

Lycka till :+1:

17 gillningar