jag hittade att med klarna kan man betala direkt men du kan inte ta ut kontanter
Jag tror det är sex vanliga konton som standard. Sedan kan man ringa till kundtjänst och få några till om man vill. Det har jag gjort.
Jag har sparkonto och kreditkort gratis hos Santander bank. Inga årsavgifter och bra villkor. Det mesta annat hos Avanza . Norsk bankgaranti borde vara typ bäst med deras enorma oljefond.
Utan att ha läst genom alla kommentarer och därför med risk för upprepning: Skandiabanken är som vilken annan bank som helst. Dock går det inte ha gemensamma konton, vilket jag och min fru vill ha. Det går förstås att ge varandra korsvisa fullmakter så att jag ser hennes konto och hon mina. Vissa e-fakturor kommer alltså att betalas från mitt konto och andras från hennes. Eftersom vi vill ha in bådas löner på ett och samma konto, alla betala räkningar från det kontot blir det lite stök med att skyffla pengar mellan kontona. Kan förstås lösas genom att ha en duktig slant stående på respektives konto. Men vi vill helst inte ha en sådan buffert ståendes på 2 konton. Korten går dock knyta mot ett och samma konto med ett huvudkort och s.k. extrakort.
Vi har lämnat Skandia men inte bara pga ovanstående. ![]()
Ja, det jag gör är att jag swishar pengar till lunar med jämna mellanrum och spenderar med det kortet.
Lunar kortet är ju inte gratis? Då kan man ju lika gärna köra på Skandias egna kort?
Jo det finns ett gratiskort, jag betalar inget för det.