Här vill jag också ge credd till @LYSA för jag ringde upp dem förra året och berättade hur det låg till och de valde att garantera att sponsra tre avsnitt i år utan att förhandla eller krångla.
Jämför det med Länsförsäkringar som jag har gjort reklam för i 10+(!) år och de har aldrig någonsin hört av sig, de har konsekvent inte ställt upp på intervju och när jag till slut får tag på dem - då vill de att jag ska marknadsföra deras DYRA hållbara fond eftersom “Länsförsäkringar Global säljer sig själv.” … Tro f-n det…
När jag kontaktar deras VD om det här så är hen helt oförstående till vad jag menar. Och nej, det blev inget samarbete kring deras hållbara fond eftersom jag inte har lagt eller någonsin kommer lägga en enda av mina egna kronor i den. Idiotiskt ur ett pengaperspektiv eftersom jag lämnade ett antal tusen på bordet och fram tills idag och detta inlägg är det bara @carolinebolmeson som vetat om det.
Så personligen kan jag säga att LF just nu inte står jättehögt i kurs hos mig. Den inre konflikten är att känslan är att jag vill inte ha en enda krona ens i deras LF Global fond men vet inte riktigt hur jag ska hantera det och hur jag ska förhålla mig till det i t.ex. basportföljen.
#en-berättelse-från-verkligheten