Har betalat för RT innan, men fick avsluta alla mina Patreons när inkomsten dök. Skulle gärna betala lite igen, med tanke på vad jag får via podden och forumet. Förvånad att det är så många som tänker tvärtom.
Själv känns det mer som RT som helhet är väldigt höger, men jag tycker å andra sidan att de flesta politiker är rätt inkompetenta. Oavsett partitillhörighet. Saknas långsiktighet och medmänsklighet i alla partier. Men politik kan vi diskutera i andra trådar. Så jag kan hålla mig därifrån.
Det hänger väl hur lyssnaren placerar sig i relation, dvs olika för alla.
Idag var det dock rätt explicit uttalat (senaste avsnittet) där det klassas som “fint” eller liknande att vara vänster. Det var i kontexten svensk välfärd tror jag. Skavde lite efter vänsterns demonstrationer nyligen som rapporterats i svenska nyhetsmedier.
En viss del kommer nog även från moderering i forum.
Men en stor del läser man säker in mellan raderna som lyssnare. Finns säkert de som placerar sig ännu mer vänster.
Du får besöka lönen tråden och avgöra lite själv hur många drar åt vänster där .
Hur bedömmer du kapitalisten @janbolmeson att han skulle ha en röd lampa i pannan?!
Ja, jag gillar det svenska välfärdssystemet (skyddet som vi har från samhället i form av t.ex. pension, sjukvård m.m.). Upplever dock inte att det borde göra mig särskilt vänster. Men om det gör mig det, så ja, då är jag väl det.
Upplever mig dock inte riktigt som det när jag har röstat då det varit ganska konsekvent i Alliansblocket. Hade väl dock en liten crush på Maggan när hon skickade in NATO-ansökan.
Haha… Jag har många gånger tänkt att jag vill rösta på miljöpartiet (tycker miljöfrågan är viktigt) men det går bara inte på grund av så många andra nledningar.
Själv har jag varit med på rika tillsammans redan från start och då känner jag mig anstäld hos @janbolmeson utan lön. På det sättet bidrar jag till bloggen på ett sätt. Samtidigt har jag inget emot reklam då får man som bloggägaren tjäna på det istället då det ger ännu mer pengar.
Ja det fungerar säkert om du ger din mob.nr Swish till @janbolmeson ! . Jag har färsökt någon gång med lyckades inte med det! Han kanske gillar inte smålänningar