André ska bli influencers! @janbolmeson promenadvideor där communityns frågor besvaras verkar vara en hit med hundratusentals visningar i månader. Därför ska @Andre_Granstrom i communityn också ge sig på livet som influencer med korta klipp André brukar ofta vara med som communityns börsexperter.
Kort och gott:
Har du en fråga du vill ha Andrés tankar kring börsen och investeringar?
Här får @janbolmeson och @Andre_Granstrom komplettera om de vill men vi har lagt mer tid och pengar än majoriteten av “finfluencers” på det här om vi ska placera oss i det facket. Vi har uppdaterat all risktexter, har koll på vad vi får säga och inte säga Vill du ha all info för egen del kan du skicka DM.
Jag vet det @Oliver.Allemog men var mest nyfiken, eftersom @Andre_Granstrom ju pratar mer specifikt om just enskilda bolag och aktier. Med tanke på all uppmärksamhet kring Günther Mårder i dagarna gjorde att jag tycker frågan känns ännu mer aktuell.
Men som sagt, till avsnitten i sig kan ni ta med er den andra frågan.
Vad är dina tankar kring AI bubblan? Det börjar ju bli ett faktum att AI kommer ha en väldig påverkan på många roller och redan har det, så jag har väldigt svårt att se sakligt på ämnet. Är själv väldigt positiv inställd till tekniken och dess kapacitet.
Hur ska de få ihop kalkylerna och göra vinst? Just nu ser jag inte logiken och fattar inte hur man kan investera sånna kopiösa summor i området. Samtidigt ökar behovet och viljan att adoptera AI, vi är nog inne på en exponentiell kurva där. Kommer marknaden bara lösa detta? Hur brukar bubblor funka? Kanske relatera till IT bubblan vore intressant. Behovet fanns ju då också..
Skulle vilja höra tankarna kring detta givet att tekniken ”lyckas” vilket jag tror på. Tycker många analyser bara fokuserar på att ekonomin inte går ihop. Kommer inte marknaden nå ”jämnvikt” till sist?