Först och främst tack för alla bra kommentarer. Upplever att dessa verkligen gjort forumet bättre de senaste 24 timmarna.
Lite uppsamling:
1. Automatiskt meddelande till alla nya användare
Som går som PM via Discoboten där beteendet inte går att ändra, men innehållet kan anpassas. Jag tänker att vi kör på det här tills vidare.
Visa meddelandet i sin helhet
Varmt välkommen till RikaTillsammans-forumet.
Här kommer en kort introduktion och några tips på vägen. Jag som är avsändare (Discobot) är blott en bot, men vår vänliga personal finns också här och hjälper till ifall du behöver nå en person. Här är de två viktigaste tipsen att börja med:
Läs sidan Välkommen till forumet | Börja här
Läs eller lyssna på #99 Spara och investera rätt och lätt. Den ger dig en viktig introduktion till hur vi tänker i forumet kring ekonomi och sparande - t.ex. att forskningens rekommendation är att ha majoriteten av sitt sparande i form av en bred, billig och global aktieindexfond eller fondrobot som t.ex. Lysa.
Läs sammanställningen av vanliga frågor och svar.
Fler tips hittar du här. Du får gärna även läsa om forumets principer och riktlinjer. De är extra viktiga i just det här forumet som handlar om ekonomi och sparande. Även om de flesta råd, tips och tankar i forumet är sunda så är det anonymt forum på Internet.
Så, nu är vi färdiga med tipsen som @janbolmeson önskade att jag skulle ge dig. Nu fortsätter vi med med min introduktion till forum-verktyget (“discourse”).
2. Gula rutan när man skapar sina två första inlägg
Ser nu ut som följer, men kompletteras med en länk till FAQ.
Visa meddelandet i sin helhet
Välkommen till RikaTillsammans-forumet och vad kul att att du vill ställa en fråga eller starta en diskussion. Här är några tips:
Skriv gärna en sammanfattning av din fråga i rubriken - det gör att fler hittar till din fråga i översikterna.
Om du har en fråga, skriv så mycket bakgrund som möjligt - det gör att du får fler, bättre och mer engagerade svar.
Detta meddelande visas enbart vid ditt första %{education_posts_text}.
Tack än en gång.