Hej! Är ny på fondsparandet och skulle vilja ha feedback? Bör något bytas ut eller läggas till? Är ett långsiktigt sparande på minst 10 år. Tänkte även göra ett ISK konto till min dotter, ska man tänka annorlunda där eller bara köra copy paste?
Absolut en mycket bra, enkel och billig portfölj! Har inget direkt att anmärka på. Faller helt klart inom vad som anses hyffsat rimligt här på forumet.
Du kan absolut köra exakt likadan portfölj för allt långsiktigt sparande oavsett om det är till barn privat eller pension.
Spiltan är väl den som sticker ut om något, men kan absolut ses som en krydda i en annars bra portfölj.
Får man fråga vad anledningen till att du valt spiltan fonden? (inte för att det på någotsätt är fel, jag har själv kryddat lite med just denna)
Välkommen till forumet @1643 och grattis till en av de bästa nybörjarportföljerna jag har sett.
Eftersom du är ny i forumet så kan det vara bra att veta att vi andra misstänker att @Jacke77 egentligen inte är en riktig användare utan en robot som alltid skriver variationer på nedanstående inlägg. Han har gjort det sedan början av 00-talet i olika forum, eller hur @jfb och @angaudlinn?
Jag känner en bot, hon heter Anna, Anna heter hon
Och hon kan banna, banna dig så hårt
Hon röjer upp i våran kanal
Jag vill berätta för dig, att jag känner en bot