Svenska kronans värde 2024 | Finns det ett ljus i slutet av tunneln?

Världen är alltid i ständig förändring och tar ingen hänsyn till mig och mina värderingar.
Att jag ska kunna bilda mig en uppfattning/tro på hur framtiden kommer att utvecklas genom den information jag får från olika typer av medier, forum, bloggar och personer i min omgivning lägger jag inte så mycket energi på för jag kommer troligen ändå ha fel.
Försöker inte basera mina beslut på några emotionella domedagsscenarion.
Tror Jan har tidigare sagt något i still med ”Det blir oftast inte så dåligt eller så bra som man tror” och det är nog där jag själv hamnar.

Både USD och SEK kan öka o minska i värde eller rent krascha. Det är svårt att ta höjd för saker som jag inte vet att jag inte vet eller borde veta. Så jag får utvärdera mina beslutprocesser, försöker hålla mig diversifierad och hoppas på att det inte skiter sig totalt.

Hade jag fått önska så hade jag gärna sett till att de demokratiska länderna i världen får behålla sin ställning och att fler länder tar efter.

Svåg valuta Svenskkrona, Rigering måste reagera tilsamas med Rix banken ,och reda valuta.
Men den kostar har råd Sverige med detta. KRONA ÄR VERD SOM BOSNISK MARK .

Ett önsketänkande. Kanske den dagen USA inte har den största kanonen på jordklotet. Vad tror du händer om ett visst oljeland skulle sluta använda USD. Man slutar sälja vapen till det landet som vägrar USD. Man kanske säljer till grannlandet istället.

USD har en säkerhetskomponent som man inte får missa.

Många länder har slutat handla i dollar redan. Det är inget önsketänkande utan fakta.
Ett hundratal länder är påväg mot BRICS oavsett vad vi vill

Jag har bara läst att Indien och Kina vägrar att betala i Rubel för rysk olja. USA är garanten och numera är vi med i Natoklubben. Tro mig, du vill inte vara förloraren. Tittar man på MSCi World där USA är största ekonomin så är man ju bara dum om man inte vill göra affärer med USA. Att låta USD kollapsa kommer inte leda till fred på jorden. Snarare tvärtom.

1 gillning

Ett ganska humoristikt sätt att beskriva sitsen de flesta svenskar befinner sig i.
Jag själv bestämde mig för att successivt minska mitt innehav flera år sedan och är nu nära noll.
Lustigt nog är det bara skatteverket som jag inväntar utdelning ifrån.

Då är vi inne i 2025. Hur ser utsikten ut för monopolpengen SEK?
Exakt vad skulle kunna göra svensk valuta attraktiv? Har väldigt svårt att se f framför mig att federal reserve och liknande institutioner skulle vilja bunkra hammarskjöldlappar.

Dags att vi går över till euron innan det är för sent.

3 gillningar