Telia införsäljning av TV / streaming tjänster - ber om en mejlsammanställning och får ett avtal att skriva på? 😡

Telia ringde mig för någon vecka sen, ville såklart inte ta stora beslut bara på en säljramsa i telefon. Bad därför om att få informationen mejlad till mig och att de skulle återkomma i slutet av veckan.
De återkom aldrig, på ett sätt rätt skönt.
Tror nog att jag kan ha blivit ointressant som kund efter att jag tyckte f1tv var den viktigaste strömningstjänsten :slight_smile:

1 gillning

Märkligt! Jobbar själv som säljare på Tele2 och vi skickar alltid en avtalssammanfattning som kund för lösa igenom innan signering, vilket också är lagstiftat. Personligen jobbar jag med inkommande samtal, min erfarenhet är att säljarna som ringer ut till kunderna pushar på hårdare och säljer på tvivelaktiga sätt. Var det du som tog den initiala kontakten eller blev du uppringd?

Blev uppringd. :see_no_evil:

Haha go figure! Du kan ju slänga iväg ett dm om du kan tänka dig att byta över till Tele2! :v:

1 gillning

Men Tele 2 är väl inte mycket bättre. IMHO :innocent: Har ju också cold called senaste veckorna.

1 gillning

Många säljare som har svårt att kommunicera tydligen.

För några år sedan:
jag: “Så du skickar informationen till mig istället?”
säljaren: “Jaja, jag skickar den och så kan du säga upp om du inte vill ha abonnemanget”

1 gillning

Så är det! Men på många adresser, speciellt om man bor i villa, så är Tele2 tveklöst mest prisvärt!

Tror inte du får så hög trovärdighet att tala i egen sak, men du kanske är på jobbet nu? :wink:

Om du har fakta på det du säger så skapa en tråd där du visar varför Tele 2 är ”mest prisvärt” och för vilken kundgrupp.

Så gott som alla har outsourcad callcenters som sköter cold call jakten. Dessa jobbar oftast på provision och får inget för jobbet om den inte kan regga tjänsterna själva. Det finns inga incitament för kundservice med denna modellen.

Det som oftast är bra är dock kundtjänstens försäljning när man själv initierar och ber om information kring tjänster. Denna är normalt intern och inte outsourcing.

4 gillningar

Sambon försökte säga upp sitt Telia och allt relaterat till det. Först gick det inte. Nästa gång var man tvungen att skriva under något. Sen har dom bara tagit bort abonnemanget och tillhörande tjänster fortsattes skicka fakturor på. Efter 7 samtal där dom varje gång försökte pracka på nya sämre avtal så lyckades vi tillslut säga upp det. Tog 6 månaders fakturor och ungefär en arbetsdag räknad i total tid. För något som bara borde vara ett samtal på 10 minuter.

Gillar inte Telia längre efter detta.

1 gillning

Haha yes jag köper det du säger men i detta fallet så stämmer det också! Bor man i villa och har Telias öppna fiber så har man oslagbara priser om man byter till Tele2:
Bredband 1000/1000 för 429kr/mån
600/600 för 379kr/mån
300/300 för 329kr/mån
(Priset gäller i 24 mån)

Bra paketpriser om man ska ha tv/streaming/mobil också men ja det är bara kolla priserna ovan och jämföra med Telia eller annan operatör för den delen också.

Skulle ju absolut kunna göra en tråd om det, nästintill alla som ringer till oss och får reda på att det går att byta till dessa priserna byter också, så det vore väl kanske något :blush:

1 gillning

“Det är Telia för mig…”

Kunde inte låta bli. :rofl:

4 gillningar

Tecknade Telia härom veckan, 1000/1000 399kr samt bas TV paketet ingår då ochså.

Ursäkta offtopic.

2 gillningar

Är det genom bostadsrätt? Hur lyckades du? Krigade med att få billigare på 1000/1000 bredband hos Telia, hade tidigare haft 499 genom rabatt men de vägrade gå ner under 699. Så jag bytte.

1 gillning

Jag har alltid varit nöjd med Telia, men har nu bredband via Telenor hemma pga att hyresvärden har avtal med dem.

Blev uppringd av Telenor nyligen som började med att säga att det skulle bli en förändring i deras tjänster framöver, och att de också har avtal med Telia, så eftersom jag har bredband via Telenor kunde jag få lägre pris på mobiltelefoni, men behålla exakt samma tjänst. Jag ifrågasatte hur Telenor kunde lova mig sänkt pris hos Telia…

Det var oerhört otydligt, men de började spela in ett avtal mellan oss. Jag sa att jag inte ville det och bad att de skulle skicka information skriftligt till mig istället så skulle jag kolla på det.

Fick luren i örat. :sweat_smile:

De ville såklart att jag skulle byta från Telia till Telenor, men det uttalades aldrig. De hävdade att jag skulle behålla allt som det var, men få det till ett lägre pris…

Jag har inget förtroende för Telenor, men har alltid varit nöjd med Telia. Trist om nu även Telia har börjat med oseriösa säljare.

Ni som har 1000/1000mbit/s, har ni torrent server hemma? :joy: Vilken normal person nyttjar en sådan förbindelse? :grinning:
Kan ju inte vara många… :grinning:

1 gillning

Har en 500/500 lina. Ett avsnitt i råformat är ca 400 Gb som ska laddas upp på nätet, det är mest där krämen går åt hos mig. Fråga @Oliver.Allemog hur bra det går hemma hos honom med en sämre Lina. :see_no_evil::rofl:

1 gillning

Min dator är som sirap när jag försöker ladda ner ett avsnitt! :rofl:

1 gillning

Det var någon sån där jämförelsesida jag skrev upp mig på att jag ville byta, kommer inte ihåg vilken. Så de ringer upp.

Inge BRF deal men de sa iaf att 100/100 kostar lika mycket som 1000/1000 just nu var deras sälj snack. Och TV bas la de på ochså då.

Böt från Ownit som skulle börja kosta 549 kr för mig, 250/250. Hade 99kr i månaden de 3 första månaderna så blev lagom att byta nu när det blir dyrare

2 gillningar

Det som inte framgår här är att de byter ut fiberomvandlaren till en coax-omvandlare “gratis”. Vill man senare tillbaka till fiber så kan det kosta ett par tusen kronor för bytet.

Uppdatering: Kollade tele2’s sida och där står endast att de byter medieomvandlaren gratis. Står givetvis inget om vad som händer om du går till någon annan leverantör och vad det kostar.