Jag har gjort det i vårt hus, har golv över i stort sett hela vinden, huset jag bor i har varit tre lägenheter varav den översta nu bara är vind.
Höjde golvet 30 cm.
De som blåste cellulosan tyckte det var smidigt att jag lagt ut golvet (gamla brädor i varierande storlek) men inte skruvat fast, gjorde det lätt att Isolera då det bara var att lyfta på de brädor som behövdes lyfta på.
Sotaren ville inte att jag skulle ha cellulosa runt murstocken så där blev det en ram med stenull.
Har ett badrum på ovanvåningen, där satte jag en fuktbroms i taket när jag renoverade. Där finns också en fläkt som går konstant men som varvar upp vid fukt eller om den inte gått på ett dygn.
Det går att riva bort gammal isolering och lägga en fuktbroms under för att minska risk. Jag litar på min fläkt.
Har brutet tak, isolerat med cellulosaskivor på insidan i snetaket då det var fyllt med sågspån i mellanrummet
Har sticketak och när jag byter det måste jag använda en diffusionsöppen duk som andas. Kan bli bekymmer med didfusionstät duk. (Sticketaket får dock vara kvar, den duken läggs bara över)
Fick också bygga en egen vindslucka i större format då det endast var en dörr till en trappa.
När det var klart gick jag ner och sänkte bergvärmepumpen med 1.5 grader och kände inte skillnad på inomhustemperaturen.