Det är lugnt.
Människor söker enklaste möjliga svar, på problem dem aldrig upplevde.Och att göra breda antagande utifrån det dem tror leder till presenterade resultat samt placera skuld på personlig beteende är alltid enklare, än acceptera egen status mot flertal grupper i samhälle.
Det är i isolerade grupper, som normalt domineras av enskild grupp som blommar up i känslor; när övriga grupper kommer in i samtalrum.
Påhopp, som att “dra iväg, då” är rätt roliga, när Sverige rent praktiskt kan inte fungerar utan invandrare; som är ungerfär hälften av arbets styrkar i dem flesta samhällsnödvändiga yrken.
Samma människor, skulle ta väldigt illa up om deras egna barn, efter utbildning och allt, lägger 30 år av arbete på att köra sopor eller på att torka arsle och dusha 90åringar, mot överlevnad nivå lön med svensk inflation.
Man kan inte ha en global ekonomi med alla dess fördelar och konkurens, men samtidigt ha en isolerat bubbla med population som presterar rent globalt på ett medelmåttigt nivå, men belönas högt.
Vilket är vad Sverige är.
System är uppbyggt, att bibehålla löner, bostäder, utbildning och flöde i livet för representativa svenska på ett så smidigt och lätt sätt som möjligt.
Jag skulle inte gå, så långt som att kalla alla för racister; men lite reality check skulle vara högst lärorikt, särskild när argument baserade på “jag nådde allt, med min egen, hård arbete” jämförs inte med hur mycket arbete övriga grupper tvingas lägga fram för samma resultat.
Det jag tycker att det finns en mycket bra motsvar, på “dra hem, då” argument.
Jag vill även nämna, att Sverige är fortfarande världens fjärde största vapen, bomb och bombplan export land; som t.ex har en fin kunglig patent på flertal design av plast baserade land miner, som används flitigt i dem flesta krig sedan 90 tal.
Och Svensk industri betalar massor av krig skatt, för att bibehålla Sverige i en lycklig rödgrön bubbla.
Om, ni kan vara så vänliga, och sluta stimulera globala konflikter och sälja verktyg som spränger min befolkning i bitar; för lite skattepeng, så flyttar jag mer än gärna hem.