Nu har jag försökt att bena ut lite grann kring ETF:erna och dess innehåll, så gott jag kunnat.
Råvaror ETF
-
iShares Diversified Commodity Swap (DE) (EXXY)
Innehåller bl.a.: Guld, Råolja, Naturgas, Brent, Majs, Sojabönor, Koppar, Aluminium, Silver, Boskap, Kaffe, Vete, Nickel, Bomull -
iShares Diverisified Comm SWAP UCITS ETF USD Acc (SXRS)
Innehåller bl.a.: Statsskuldsväxlar, trswap: BCOMTR INDEX, Pund, Dollar -
LyxorCommRefinitiv/CoreCommCRBExEnergyTRUCITSETFA (LCTR)
Innehåller bl.a.: Majs, koppar, sojabönor, socker, kaffe, bomull, kakao, aluminium, guld, boskap, vete -
Invesco Bloomberg Commodity ex-Agrc UCITS ETF USD (XAAG)
Innehåller bl.a.: Guld, naturgas, olja, koppar, brent, silver
Finns ju även dessa (som jag inte tog med i inlägget ovanför):
-
Lyxor Comm Refinitiv/CoreComm CRB TR UCITS ETF Acc (LYTR)
Innehåller bl.a.: Råolja, majs, koppar, sojabönor, socker, kaffe, bomull, kakao, naturgas -
WisdomTree Enhanced Commodity UCITS ETF EUR H Acc (WTEH)
Innehåller bl.a.: Guld, brent, råolja, naturgas, koppar, majs, sojabönor, silver, aluminium, boskap -
WisdomTree Enhanced Commodity UCITS ETF USD Acc (WTIC)
Innehåller bl.a.: Guld, råolja, brent, naturgas, sojabönor, majs, koppar, aluminium, silver, boskap -
UBS(Irl)FdSltnsplc CMCI Comp SF U ETF (USD) A acc (UIQK)
Innehåller bl.a.: Råolja, koppar, aluminium, platinum, sojabönor, råsocker, naturgas, nickel, bly, bomull, kaffe, boskap, vete, ris, silver, zink, guld, kakao, apelsinjuice -
Xtrackers DB Blmbrg CmOp Yld Swp UCITS ETF 2C HEUR (DBZN)
Råvarorna motsvarar de råvaror som ingår i Deutsche Bank Commodity Booster – Dow Jones-UBS Index (DJ-UBSCI Index) som består av 19 råvaror (fr.o.m. den 15 januari 2013, 22 råvaror) (såsom olja, koppar och majs) från 5 sektorer (energi, ädelmetaller, basmetaller, jordbruk och boskap). (citat från hemsidan) -
Xtrackers DBLCI ComOpt Yld Swp UCITS ETF 1C HEUR (DXSM)
Innehåller bl.a.: WTI-råolja, Brent-råolja, eldningsolja, RBOB-bensin, naturgas, guld, silver, aluminium, zink, koppar, majs, vete, sojabönor och socker