Jag köpte min Miele tvättmaskin och torktumlare i september 2007, och de har fungerat helt felfritt sedan dess.
Tvättmaskinen är så tyst att jag knappt hör den när den centrifugerar – jag hör faktiskt grannarnas maskiner mer än min egen.
Har även Mieles dammsugare o den är oumbärlig. Hållbar, tyst, har en slang som ej viker sig och över lag en fröjd o lätt att bjuda upp till dans
Köpte en Bosch series 6 för ca 5 år sedan. Upptäckte efter ca 3 veckor att det var en spricka på luckans insida, tvärs genom ett av skruvhålen. Ringde deras support, som hanteras av Elgiganten vilket borgar för utmärkt service, och fick till svar att inga bilder behövs - de skickar ut en servicetekniker och om jag bedöms ha orsakat skadan får jag betala framkörning samt timkostnad.
Fy för katten. Köpte en ny innerdörr till luckan för 250’ och bytte själv. Aldrig mer Elgigantens support åtminstone :-).
Jag kan inte så mycket om tvättmaskiner, men jag har haft ett par LG innan och den absolut bästa funktionen var att man satte tidsinställningen till när man ville att maskinen skulle vara klar, inte när den skulle starta. Så mycket lättare att få till det rätt, och det hände att jag kunde kliva in genom dörren efter jobbet när den körde sista minuten av centrifugering innan den var klar.
I princip alla andra grejer med tvättmaskiner/torktumlare har varit skit samma för mig.