Tittar ni på tv samtidigt ni äter?

Simon Sinek anser att en grupp bara behöver en telefon tillsammans med sig på restaurang- for emergencies - ligger nåt i det.

Aldrig.
Den gången på dygnet vi verkligen pratar med varandra, berättar vad som hänt under dagen.
Väldigt viktigt anser vi.
Tv, telefon och platta använder vi så mycket annars ändå

1 gillning

Vi ser ofta på tv när vi äter, ser nästan bara på tv när jag gör andra sysslor som inte kräver mer kognitiv förmåga än att jag kan se på tv, youtube etc samtdigt.
Vi är däremot noga med att ha tid, kvällar ibland hela dagar där vi stänger av telefoner och umgås med varandra bara, ibland kan det innebära att se en film vi båda verkligen vill se.
Ni kanske kan kompromissa? Tex ha några kvällar eller tillfällen på en vecka eller månad där ni verkligen umgås och fokuserar på varandra utan elektronik? Spelar spel, promenerar, lagar mat, bakar eller bara ligger och pratar. Tänker att det kanske inte är superviktigt att ha tid utan tv och plattor just vid maten men att ha tid utan de sakerna vid några tillfällen. Är det viktigt för dig kan man tycka att det borde vara viktigt för din man med. Lycka till.

1 gillning

Ytterst sällan. Lite fredagsmys blir det väl med snacks.
Man får kompromissa som med allt annat. Testa varannan dag utan tv. Det borde din man gå med på om han bryr sig om dig och din oro.
Möjligtvis har relationen redan spårat ur så mycket att förtroendet och respekten saknas. Då går det inte. Det bästa då är att flytta isär.

2 gillningar

När många säger att om något är viktigt för mig borde det vara viktigt för honom med, fattar jag att han inte har respekt för mig/jag är inte viktig för honom. Jag kommer från annat land och vet inte hur andra svenska män behandlar sin fru. Jag känner bara att det är något fel i vår relation. Nu vet jag mer. Tack så mycket.

Precis samma här. :slightly_smiling_face:

Trevligt med någon serie/film/YouTube-klipp igång när man äter själv, men absolut inget jag vill ha igång när jag äter tillsammans med andra personer. Då sitter jag mycket hellre och pratar istället, utan andra distraktioner.

1 gillning

Jag blir mest fundersam när du säjer att du matar din sjuåring…det är väl endå dax att sluta med det först och främst.När ni sen har delad vårdnad,har ni olika regler helt enkelt.

1 gillning