Tråd för inbördes beundran för oss som köper PLUS Allabolag nu... 🤣

Hur kommer det sig att det är ett glapp? Måste var köp varje vecka?:joy:

Septembers månadssparande rakt in i PLUS Alla Bolag.
Varför? Den tillgång som relativt sin tänkta målfördelning ligger sämst till.
3 månader kvar tills full återbalansering av portföljen.

Om man har pengar över nu torde PLUS Allabolag Sverige vara en utmärkt fond att börja köpa i tänker jag. Vi köper nästan enbart svenskt nu och lite Europa, inte så mycket i annat som är uppumpat av stark dollar.

Jag ligger relativt likvid för stunden och slängde in en klumpsumma på PLUS Allabolag idag. Det tar emot lite att strunta i Global men den känns inte prisvärd för tillfället.

1 gillning

Ok, då stämde min magkänsla att Jacke fortsätter daytrada globalindexfonder :wink:

De har ju ändrat lite på vad som skall ingår i LF indexnära, såsom jag förstod det minskade antalet bolag i den? Vad anser du om detta?
(Jag har kvar LF global indexnära i min tjänstepension tillsvidare…)
Men som du vet kör jag LYSA på egna portföljen.

2 gillningar

Tack för den här tråden, jag petade in en större klump i fonden i slutet av september. Det har känts bra, men känns nu plötsligt som ett genidrag efter dagens börsrace och sjunkande dollarkurs på USA:s inflationssiffror. Genidrag hör inte till vanligheterna här hemma så det är en uppfriskande omväxling :sweat_smile:.

3 gillningar

Marknadstajming :facepunch:t2::fire:

3 gillningar

Då var jag också med i klubben efter att ha avvecklat lekhinken och lagt över pengarna i Plus Allabolag. Lite sen på bollen men på sikt ska det nog bli bra.

1 gillning

Välkommen in i värmen!

1 gillning

Tack för det varma välkomnandet, to the moon nu då? :rocket: :joy:

2 gillningar

Haha vet inte om raket är rätt uttryck för indexfonder :smile: Men kommer inte på nått mer passande uttryck :laughing:

1 gillning

To the upper atmosphere?

4 gillningar

:arrow_right::arrow_right::arrow_upper_right::arrow_right::arrow_upper_right::arrow_upper_right::arrow_lower_right::arrow_right::arrow_upper_right::arrow_upper_right::arrow_upper_right:

4 gillningar

Anser ni att det fortfarande är billigt eller har man missat tåget, såvida det inte vänder ned igen?

Svårt att säga, på ett tidsspann på 12 månader har du kanske missat tåget, men på 120 månader kanske du inte har missat tåget?