Själv går jag in i den här 100% månadsvis . Alla pengar på börsen privat finns i den här 🫠 . Bra saker blir sällan billiga 

.
Snyggt! Endast några röda pluppar vid årsskiftena som jag antar är ombalanseringar
Håller med. Men… Ska man vara så fyrkantig att man absolut inte kan göra avsteg från sina principer? Jag funderar själv på att byta global mot Sverige. Man har landat med krockkudde, ska man inte utnyttja det? Om Plus Allabolag Sverige återvänder till där den var förut så är det en uppgång på drygt 40%. Samma för LF Global indexnära blir ca 6-7%. Om man tror att svenska börsen som helhet någon gång kommer att återhämta sig och att dollarkursen kommer att återgå till något mer normalt så borde det vara pengar som ligger på bordet. Ska man inte ta dom? Visst, det är en större risk att äga bara en liten marknad men just den svenska är ju ändå ganska kopplad till den amerikanska. Eller?
Jo det är bara ta något man tror mer på långsiktigt 

Exakt så. ![]()
![]()
Är du tillbaks på LF igen Jacke, var du inte inne på någon annan globalfond för ett tag sedan?
Du ställer svåra känsliga frågor @PetterViktig
. Storebrand global all countries bäst men stör mig som f.n 0,10% extra i avg
. Sedan att man tappar 10 års extra avg bara på 1 fondbyte bryr man sig inte om ! Hur dum måste man vara haha ![]()
. LF Global indexnära bäst billigast ![]()
En enkel fondportfölj som passar mig är 80% global indexfond och 20% sverigeindex. Men just nu chansar jag på 50% av varje. Allra helst skulle jag vilja landa i 100% LF Global indexnära, som @Jakke. Enkelt och bra, och ingen ombalansering. Men där är jag inte riktigt än, utan jag vill fortfarande tro att jag är smartare, och att jag kan tajma marknaden på något sätt. ![]()
Helt rätt och avvika en del i från global
Index är inte direkt tjänste fel och skadligt 

Är det Nordnets fel igen 

? Eller fondbolaget som krånglar till det
?
Det var inget klagomål utan mer som info ![]()
Orkar inte klaga på Nordnet i alla inlägg. Hjälper inte ![]()
Haha! Klart man ska gå med i sekten!
På gott och ont väldigt dåligt med blåa prickar i år p.g.a kort målsparande som jag skippade månadssparandet för. Men jag är nöjd över den oavsiktligt trevliga vinsthemtagningen i mars! 
Men nu är jag trött på att behålla pengar så jag bestämde mig för att solidariskt gå med er andra och förlora lite i år med 
Men det blev bara bättre denna gång. Då klagas inte 
Ja, 0,79% åt rätt håll denna gång. Men gått fel de andra köpen
De andra ska klagas. Sådant händer aldrig på Avanza ! Du kanske la order i fredags efter kl 10:30 på Nordnet då får du gårdagens kurs ? Om du lägger innan 10:30 får du fredagens kurs det kunde man se i appen im jag mins rätt. På Avanza är det orderläggning på allt kl.13 förutom matarfonder Avanza.
Hold my beer! ![]()
Innan jag blev en Bolmare och bytte till LF Global mm.
Jag böjer mig inför kungen.