Jo, var kul med lite andra namn på pallen, men det berodde ju enbart pga tekniskt problem för Verstappen.
Checko är ju inte bättre, trots bästa bilen.
Jag uppfattade inte ens under loppet att det var en bromsmanöver, men det var ju något motorproblem som föranledde det om jag fattat det rätt. Hårt straff vart det i vart fall.
Skönt att Sainz fick vinna äntligen. Att hålla på honom har inte gett mig särskilt bra utdelning de senaste åren. Men han höll ju bokstavligen på att kasta bort vinsten när han kastade ut sina handskar i publiken innan vägningen.
Uppfattade inte Alonsos move som något konsitgt under racet men jag antar de granskat ordentligt i efterhand. Han känns dock inte som en snubbe som brake-checkar andra. Möjligen att han släppte av för att tvinga Russel att ta ner farten och det gick snett för att Russel inte var uppmärksam… men jag litar på domarna. även om de ändrat domslut både en och två gånger historiskt. Speciellt vad det gäller Alonso!
Jag tror tanken var att 4 mindre framhjul skulle ge aerodynamiska fördelar samt bättre grepp, bromsverkan och styrning på något sätt. Nackdelarna var nog att de rullade många fler varv i förhållande till bakhjulen och slets ut fortare och som enda team som använde 10" hjul så lade väl Goodyear inte ner tillräcklig utveckling på dom så det blev bara två säsonger som den var med i tävlingar.
Flera andra team experimenterade med 6 hjul också vid sidan av tävlingarna (alla med 4 bakhjul) men tror FIA förbjöd 6 hjul innan något tillräckligt bra hade utvecklats.
Jaha, snart dags för Japans GP. Suzuka kanske inte bjuder på så många omkörningar men är ändå en favorit. Inga gigantiska avåkningszoner utan här är det gräs och en hård mur som väntar ifall man åker av.
Följer F1 med stort intresse. Ibland med min dotter som fyller 25 i år. Själv fyller jag 60 senare i år så nu ska vi ut på äventyr! I slutet av augusti åker vi på F1-resa till Monza! Flyg, hotell och riktigt bra biljetter till tävlingen är bokade. Vi kommer att sitta vid Parabolica så blir garanterat sevärt. Blir ett roligt äventyr för oss. Stannar sedan några dagar i Italien och turistar
Tjenare hörrni formel 1 intresserade, hade ni kunnat tänka er att köpa en formel 1 tröja/merch second hand? Vad tror ni efterfrågan är efter sånt?
Ni får gärna svara i min omröstning nedanför om ni hade kunnat tänka er eller om ni inte hade gjort det. Det finns även med anledningar.
Alla svar välkomnas Tack!
Enda anledningen att köpa en gammal tröja är om man vill ha en väldigt specifik. Tex en Räikkönen. Annars ser jag inte varför man skulle göra det. Hela grejen med att köpa en tröja är ju för att stötta teamet och för att visa sina färger. Men man köper ju inte ny för varje säsong. Sen tycker jag överlag inte att kroppsnära kläder känns fräscht som second hand. En jacka visst. Men T-shirt med permanenta lökringar, no thx
Ja precis, men jag tänker att det kan finnas ett intresse för sådant? Tänker att det fungerar för fotbollströjor, sen är det väll en mindre målgrupp för formel 1. Men jag tänker att såklart kollar man ju kvalitet, hur mycket den har använts osv. Sen finns det ju metoder för att tvätta och ta bort bakterier. Sen kan man ju hålla en viss nivå på kläderna… Vissa har ju inte varit använda nån gång. Men rack för insynen @Kimarite