Träffa någon utomlands (urspårad fortsättning på en annan tråd)

Meddelande från moderatorn
Den här tråden är en urspårning från tråden: “Hur träffar man någon som är likasinnad? | Dejting med likasinnade” så den läses lite på egen risk. Lite RikaTillsammans-Forumet goes Flashback… :rofl:

Dock upplever jag inte att den bryter mot några regler och jag vill censurera så lite som möjligt, därför har den fått vara kvar. Låt oss bara hålla oss inom rimliga gränser.

Tror du har mycket bättre chans att hitta en vettig person i den stora poolen. De där smala sajterna tenderar att ha ännu högre övervikt av män.

Har dejtat massor allt från fattiga studentskor till tjejer uppväxta med flera nannys. De allra allra flesta har en vettig syn på pengar och framförallt en ambition om att få bättre ekonomi. Det är såklart inte alla som har kunskapen än men något kan väl en man få tillföra i ett förhållande.

Sen är det ju så att oddsen är emot dig på så många vis när du som man söker i Sverige. Du slår i princip slå knut på dig själv varje gång för att få respons och detta för en trött tvåbarnsmamma i Tvååker. Du har säkert noterat hur detta äter upp din själ tugga för tugga.

Vänd blicken mot Emerging Markets - som svensk man står du högt i kurs!

5 gillningar

Högre volatilitet är kanske något man får räkna med då också? En del föredrar traditionella OMX och vikt mot hemmamarknaden. :rofl:

5 gillningar

Håller med tidigare skribent. Om du verkligen vill mötas med en annan människa så bör du vända blicken bort från det västerländska samhället i ditt letande. Leta där insidan är viktigare än utsidan.

3 gillningar

Känns lite raljant detta med en lätt fadd eftersmak. Jag tolkar det som att du tipsar om att köpa en fru i ett fattigt land, eller misstolkar jag dig?

10 gillningar

Jaså? Ts verkar ju vilja välja bort de som är frälsta men bara hunnit spara i något år, medan de som “gjort resan” mha old money verkar anses vara likasinnade? Eller missuppfattar jag?

2 gillningar

Tolkar din tolkning som om ett bekvämt sätt att distansera sig från nya insikter.

1 gillning

@Anonym @Botvid så om man inte letar efter en golddigger så ska man köpa sig en fru i ett fattigt land? Det låter ju logiskt, nästan… :thinking::joy:

3 gillningar

Det är väl ingen nyhet att långa bleka västlänningar står högt i kurs i Asien, det är ju skönhetsidealet i t.ex. Kina. Var i hans text nämner han att köpa en fattig fru??

1 gillning

@Johann Inte för att vara sån, men det är nog mycket pengarna som gör det. Måste nog påstå att typ alla män i Sverige jag sett som mött kärleken i Thailand (köpt en fru) varit ganska oattraktiva alternativt gamla/skröpliga. Det osar inte kärlek vid första ögonkastet direkt. :see_no_evil:

”Emerging Market” är större än Thailand. Jag har aldrig träffat nån som ”köpt en fru” från Kina. Däremot känner jag väldigt många svenska herrar med en kinesisk fru, där frun attraheras av längden och bleka huden. Och frun har oftast mer pengar än svenska mannen (vanligt att kinesiska föräldrar ger pengar till barnet).

1 gillning

Jaså du, väldigt många? Annorlunda kretsar du rör dig i. Ja, det finns ju säkert ett fåtal rika kinesiskor som träffar stiliga västerlänningar. Skulle våga påstå att det är en högst försumbar del av ”marknaden”. :joy:

Mycket fördomar som luftas här.

Skriver inget om Asien eller köpa.

Kvinnor ser ofta detta som ett stort hot/problem - undrar varför?

Konstaterar bara att det finns ett mansöverskott i Sverige.

Min personliga uppfattning om svenska kvinnors värderingar och kvalitet behåller jag för mig själv.

Uppmaningen till trådskaparen är att åka utanför Skandinavien och ta Tinder med dig.

Odds favor white men, asian women

2 gillningar

Absolut, kretsen avgör hur man tycker. Studera på KI eller KTH och det finns 100 kineser för varje thai.

1 gillning

@Anonym vet inte hur du menar att kvinnor skulle se detta som ett problem? Det är inte direkt de mest eftertraktade männen som brukar ”köpa” sig en fru så tvivlar på att det uppstår någon typ av svartsjuka eller vad du insinuerar? :sweat_smile: Brukar däremot tycka synd om asiatiska kvinnor som går runt med sunkiga gamla gubbar. Känns inte värdigt från något håll.

Finns ju säkert ett extremt fåtal som älskar varandra ”på riktigt” och då är det ju en annan sak. Men, det är nog en minoritet, tyvärr.

1 gillning

@Johann Så är det säkert. Trodde dock inte vi diskuterade kineser på KTH, utan att träffa/köpa en fru i utlandet. :joy:

Vi diskuterade väl hur man ska tolka stycket om ”emerging market”. Tydligt nu att man tolkar det väldigt olika utifrån sina egna erfarenheter och vilka man umgås med.

1 gillning

Fast Asien är ju ändå det optimala om man tror på artikeln du länkade, eftersom asiatiska män är så oattraktiva och asiatiska kvinnor så attraktiva. En annan artikel på samma tema
Mina fördomar säger mig att ostasiatiska kvinnor dessutom tenderar att vara mer sparsamt lagda, för att återknyta till ämnet.

Det var absolut inte min intention att klumpa ihop allt till Thailand. Jag är fullständigt övertygad om att västerländska män ”köper” kvinnor över hela Asien. :blush::+1:t2:

Du som vit man (mest attraktiv) skall såklart fokusera på en grupp kvinnor som tillhör den (minst populära) för att maximera dina odds.

En västerländsk dejtingsajt har ett 80/20 förhållande mellan killar/tjejer i rena tal och kombinera detta med kvinnans mer selektiva natur och det är såklart väldigt tufft att träffa någon på lika villkor.

Lyfter man blicken kommer man såklart inte att flippa oddsen men ett steg närmare någon form av jämnvikt iaf. Förstår precis varför kvinnor ser detta som ett hot :slight_smile:

Hej Maria!

Jag kan inte se att jag någonstans i mitt inlägg skriver något om att köpa sig en fru?
I

1 gillning