Om vi nu ska diskutera att ”köpa” människor, så åker äldre (kanske fula?) svenska kvinnor och köper unga gambiska män i Gambia
Skojade lite med er. Men det lustiga med ditt inlägg var att du säger att där är insidan viktigare än utsidan. Jag tänker att kvinnorna där i främsta hand skulle välja en västerländsk man för att få del av en bättre ekonomi, inte för att en västerländsk man har så fin insida. 
Det finns nog män så det räcker och blir över till alla, det kan vi konstatera. 

Haha, nu har den här tråden spårat lite känns det som. Jag har hört om fenomenet faktiskt men vet inte hur många tanter som faktiskt gör detta. Det är nog inte i en lika stor utsträckning som motsvarande fenomen direkt med män. Det låter i alla fall extremt äckligt. 

Alltså jag förstår precis vad du menar. På kärlekens marknad råder faktiskt också tillgång och efterfrågan. 🤷
Har du inga tillgångar är du inte efterfrågad. Tillgångar kan vara allt möjligt, humor, livsstil, positiv syn på livet, utbildad kock, massör, sund familj osv osv.
Skulder i detta sammanhang kan vara skulder, emotionella besvär, veganism (kan vara en tillgång naturligtvis beroende på vem som frågas), kan inte äta på resturanger osv osv.
Så kan man se det. Ett annat sätt att tänka kan vara att man vill ha en pålitlig man som kan försörja familjen. Inte bara någon som ser bra ut för att visa upp för väninnorna. " You can’t eat handsome".
Inte riktigt min kopp te, men i de fall jag kommit i kontakt med har det handlat om att mannen föredrar ”traditionella” könsroller, snarare än att de inte hittar något här hemma, och därför letar sig till Asien. De brukar redan ha barn sedan tidigare med en svenska.
Sedan är det klart att mannen ofta letar sig till yngre, inget fel med det.
Jasså, först när det började prata om gamla tanter som det spårade ur? Jag tyckte tråden var urspårad för länge sedan. Synd, då trådstartaren genuint kände sig vilsen och söker hjälp att navigera och så kommer det massa dumma kommentarer och antaganden om saker som inte har med saken att göra ![]()
Ja, det är väl ungefär samma sak som det jag sa.
Att de tar sig en man för ekonomin.
Ja, så har jag också tolkat det. Att män kanske känner sig lite omanliga/underlägsna i västvärlden och då söker sig någon undergiven som de kan styra och ställa lite mer med. 
Den började spåra när vissa antydde att man skulle köpa sig en fru på tillväxtmarknaden. 
Tycker det blivit trist att även RT blivit rasistiskt hur många Thailändska kvinnor känner ni som påstår att dom är köpta undergivna osjälvständiga?
Jag är sambo med en kvinna från Thailand har även haft samboförhållanden med Svenska kvinnor , den starkaste mest självständiga är nuvarande från Thailand finns ingen undergivenhet där.
Så jävla mycket skitsnack om Asien
Trist läsa tråden
Förstår att du är lite jävig. Nu pratar vi generellt. Dra inte till med rasist-kortet, det är så fånigt.
Kalla alla Asiater för horor är seriöst?
Vem har gjort det? 
Du som sa män köper
Jag lägger ner mitt intresse denna gruppen nu
Den har spårat ur
Ja, gör det om du inte har något bättre att komma med. 
Lol, folk verkar ta lite illa upp nu, det har varit en underhållande läsning.
Vad är det man säger? Om ingen stör sig på vad du står för så står du inte för någonting.
Personliga påhopp och anklagelser om rasism eller människohandel är väl ändå inte ett bra sätt att få till ett konstruktivt samtal.
Har du någon som helst aning om vad jag har för härstamning?
Kan tillägga att jag är adopterad från Asien. Och inte uppskattar fenomenet.