Tredje steget på den ekonomiska resan: "Villa, volvo och vovve" | Rikedomstrappan nivå 3

Berätta gärna på vilket myrorna så ska jag åka dit o köpa väskan:)

1 gillning

Håller helt med ! Köpa 20 kr grönsakslådor på willys och laga billiga grytor till lunchlådor är grunden till att jag kan göra mycket som jag brinner för.

2 gillningar

Nu hoppas jag ju helst att jag ska nå mitt mål och slippa donera mina dyrgripar. :sweat_smile:

…Men om det vill sig illa så får du första tjing! :winking_face_with_tongue:

1 gillning

Är du säker på att de innerst inne inte vill? Och varför är det en svacka tänker du?

Jag tycker att det är ett rätt gött liv på nivå 3, och tror ärligt talat inte att jag skulle ha det varken så mycket bättre, eller vara så mycket lyckligare på nivå 4.

Jag menar att jag tror inte att jag behöver mer kapital för att bli lyckligare. Jag tror snarare att ”skavet” kring villa, Volvo, vovve-grejen är att det låter som att man lätt hamnar i att göra som alla av bara farten. Alltså att man åker till Sälen på skidsemester för att det är ju sånt som folk gör, inte för att man faktiskt gillar det på riktigt. Skaffar en badtunna bara för att grannen har en, fast man egentligen är mer intresserad av ett dyrt modellflygplan. Är jobbet är så kul att jag vill spendera just exakt 40h/vecka där, eller kan jag faktiskt jobba lite mindre?

5 gillningar