Trött på ditt jobb?

Dom uppdragen finns nog inte. T.om författare av egna böcker har ju deadlines från förlagen.
Jag gillar författaren av Liftarens Guide Till Galaxen’s citat “jag älskar ljudet av en deadline som swishar förbi”

2 gillningar

Då inväntar jag nog hellre FIRE och vandrar själv utan ett gäng högljudda, ovana och dåligt utrustade turister efter mig.

1 gillning

OK hur långt har du kvar till dess? Tänker bara att saker kan hända i livet som gör att du inte har möjlighet då.

Det är troligen 2-3 år kvar till FIRE.

3 gillningar

Douglas Adams dog av en hjärtinfarkt när han var lika gammal som jag är nu. Den insikten bidrar till mina personliga tankar kring deadlines och en FIRE-tillvaro.

3 gillningar

Ok. Då funkar det nog inte på det lilla företaget eller Startup en. Dom skulle bli vansinniga på dig om du "jobbar’ där med den inställningen. Det kan tidvis vara precis tvärt om. man har frihet från bestämd arbetstid ,tidrapportering mm men engagemanget och teamkänslan man känner gör att man gör det som behövs när det behövs tillsammans. Man släpper hem dom som måste hämta på dagis och hjälps åt men Kan bli bara jobba och sova en vecka om shit happens för dom som kan och behövs. (Sällsynt som tur är)

Ditt alias är inte en slump menar du? :upside_down_face:

1 gillning

Det är absolut ingen slump :thinking:

Satt och läste ikapp, du har ju världens chans till en bra slogan iallafall.

We make IT grow!

Kombinerat med ett någorlunda neutralt namn som funkar för båda delarna av verksamheten så är du i hamn. :wink:

2 gillningar

Neeej!

Fåniga slogans under företagsnamnet är det värsta som finns!
Särskilt fånigt när de är på engelska men även riktigt illa på svenska.
Kombinationen svenskt namn och engelsk slogan - fruktansvärd!

Typ Flyttab - Mowing the world
Eller Wohlins - Our world is frozen (finns på riktigt, fryshus i Halmstad)

Mår dåligt av det!

Testa att blanda lite?
Vet en som är inom IT och samtidigt arborist. Klättra i träd och såga, fysiskt och utmanande.
Börja med något annat som hobby eller utbilda dig på fritiden. Ta tjänstledigt för utbildning?
Jag har varit lite inne på liknande spår, tankemässigt, är övertygad om att jag liksom många andra skulle må bäst av att inte bara sitta framför datorn eller i möten - att fysiskt göra saker med händerna och använda hjärnan till annat.
Lycka till med vad det än blir :raised_hand_with_fingers_splayed: high five!

2 gillningar

Jag tycker jättebra om mitt yrke och jag har frihet och variation. Ibland blir jag trött på en del av mina kollegor… jag orkar inte med personer som blir för närgångna och irriterande. Som tur är jobbar jag i en bransch där det är lätt för mig att byta arbetsplats och jobba på ny ort, så det är vad jag gör när jag tröttnar på folket :laughing:

Jag tycker om att jobba, att veta att jag bidrar till samhället - både med min arbetsinsats och skattepengarna jag genererar. Om jag håller mig pigg och kry kommer jag fortsätta jobba så länge jag kan, gärna till 70. Så länge arbetet ger mig glädje.

1 gillning