Jag kan rekommendera Marginalen Banks app - snygg och enkel att använda!
Man kan inte ta skärmdumpar på Skandia. Inaktiverat av skandia, någon säkerhetsfunktion enligt admin.
Rekommenderar Swedbank. Väldigt bra sida, app samt service.
Fota skärmen då ![]()
Fantastisk jinx.
![]()
Jag har haft LF bank i många år och nöjd med deras interface på både App och webb. Dock ej nöjd med deras ränta på vanliga sparkonton. Men sällan något krångel. Har även SBAB och är nöjd med deras interface, har dock ej bank/betal kort via dem.
Det också.
Ja jag kan varmt rekommendera Länsförsäkringar Bank. Men sparkonto får man ha någon annanstans och aktie/fondsidan för en tillbaka till 00-talet. Man kan inte ens se grafer över utvecklingen ![]()
Tagit bort privat information.
Nope. Bara dagens NAV eller max/min för dagen på aktier ![]()
Men jag sparar bara 500 i månaden på Länsförsäkringar för att vara guldkund. De har ju Länsförsäkringar Global ändå ![]()
Får se om det blir ett motvilligt byte till SHB framöver bara för deras fondutbud av Dimensional. Avanza/Nordnet får skärpa sig där!
Håller med, allt funkar inte i appen. Men det funkar att köra deras vanliga nätbank i webbläsaren på mobilen istället. ![]()
Handelsbanken funkar men känns extremt omodernt i app och site. Det gör mig ändå inte så mycket, kör ISK på Avanza så lönekonto spelar inte så stor roll.
Det som däremot stör mig är att de inte har stöd för Google Pay eller Garmin Pay okej en senare kanske är lite udda men finns en hel del Androidlurar där ute.
ICA Banken! Bra app, bra site, bra service.
Förvånad över att så många tipsar om Skandiabanken. Jag har haft dem och var långt ifrån imponerad.
ICABanken har betydligt bättre webb och app än Skanibanken, men saknar Apple Pay och Google Pay och verkar inte ha planer på att införa
Har både Handelsbanken och Swedbank.
Handelsbanken känns Hedenhös, gränssnittet ser ut att vara gjort när Windows 95 var modernt. De är väldigt långsamma med ny teknik, väntar fortfarande på Google Pay, gissar att det aldrig kommer.
Swedbank ligger mer i framkant och var tidiga med både Apple och Google Pay.
Många banker saknar stöd för olika Pay-varianter. Det löser man med ett Curve-kort. Är väl mer ett måste nu för tiden om man vill hantera betalningar smidigt.
Fixa ett Klarna-kort. Det är gratis och funkar med Apple Pay och någon till NFC-sak jag inte känner igen ikonen för.
Har kört med Curve, men fick problem med dragning som var återbetald till Curve men Curve betalade inte tillbaka till kortet. Supporten på Curve var extremt långsam där många påminnelser krävdes.
Alla andra banker stödjer Apple Pay, så inget problem. Så bra är inte ICA Banken nuförtiden
Jag har aldrig haft problem med Curve, däremot med Skandiabanken och överföringar från andra banker/länder. Därför bytte jag till ICA Banken och där funkar allt perfekt.
Vi har tydligen olika erfarenheter! Var och en kanske får prova sig fram och skapa sin egen bild av olika banker.
Så är det, man får prova sig fram