Trött på Handelsbanken. En bank med ett modernare gränssnitt sökes

Intressant. Har haft Nordea hela livet. Skaffade shb, kontrasten mot Nordeas mängd features var enorm. Ui:t (appen) är helt ok, definitivt bättre än shb. Sade upp shb, stannar hos Nordea.

1 gillning

Jag har haft LF och Swedbank också. Upplevde deras tjänster som mycket mer lättanvända.

2 gillningar

En tidning som Privata Affärer bör ha gjort tester av internetbanker.

Har bara sett SEB och Swedbank. SEB blir jag bara irriterad på. Swedbank tycker jag är riktigt bra och lättanvänd.

Jag använder Icabanken + Klarnakortet för att få Google pay. Dessutom blev hela lösningen gratis.

Mitt bankkonto hos Ica skapades genom att jag flyttade från en annan bank.

1 gillning

Här är en som är extremt trött på Skandiabankens gränssnitt.
Går inte att sortera genomförda betalningar på månad eller mottagare som det åtminstone gjorde förr på SEB, bara sökning på belopp.
All information skriven med utomordentligt tjock och kortfattad text på lätt svenska där du klickar runt i cirklar när du vill ha mer info.
På SEB har du även kunnat få ut summering av kortuttag på mat, restaurang respektive resor etc för oss som inte orkar med kassabok.
Vet att de tidigare fått pris för bästa internetbank märkligt.
Plus är billiga bolån
Minus saknas kontor att gå in på.

Vi är nöjda med Skandiabanken…vi har den sedan 2000…barnen också då blir allt fort och smidigt gjört. Jag har SEB som reserv, men är inte speciellt lycklig med den…

Haha! Det kanske är fler du ska skilja dig ifrån om du har flera partners! :rofl:

För övrigt lite förundrad över denna tråden då SHB enligt mig har den bästa internetbanken, förutom för aktier och fonder, kanske.

1 gillning

Väcker liv i denna tråden med lite nostalgi. Känns modernt när inkorgen i internetbanken är daterad till 2006 :joy: rensade precis 140 meddelanden gällande ny efaktura, fondköp och låneavi med mera, om en månad är där 30 nya.

1 gillning

Snyggare än Swedbanks internetbank iaf, och sen var ju t.ex Windows XP (classic shell) snyggare än vad Windows 11 är nu :wink:

Helt klart! If it ain’t broken, why fix it? Det är nog bara banker som kan komma undan med att inte uppdatera sin inkorg på 17 år och ändå tjäna multum.

Funktion och utseende är det viktigaste för mig, om det är modernt struntar jag i :smile:
Jag skulle gärna ha meddelanden i appen t.ex och inte behöva använda internetbanken i webbläsare lika ofta.

Haha!
Byt till statliga SBAB då, nä förresten deras bolåneränta är lika hög.

Jag var nära att öppna ett sparkonto i Länsförsäkringsbanken. Jag gav upp efter att ha nått stadiet att fylla i ett formulär med ett antal frågor som stör min personliga frihet. Jag är säker på att jag inte är den enda som loggat ut efter att ha läst frågorna.