Verkar som att Trump marknaden på börsen har börjat. Nyheterna flöder av ekonomisk oro.
Så hur länge tror ni det kan hålla på. Kan Trumps påhitt påverkar börsen i 4 år. Eller tror ni det finns en gräns för hur mycket hans utbrott kan påverka börsen.
Verkar som att Trump marknaden på börsen har börjat. Nyheterna flöder av ekonomisk oro.
Så hur länge tror ni det kan hålla på. Kan Trumps påhitt påverkar börsen i 4 år. Eller tror ni det finns en gräns för hur mycket hans utbrott kan påverka börsen.
Så fort det blir lite skakigt vill alla göra såhär trots en bra båt:

Logga inte in. Just keep buying.
Sant. Men vad som händer nu är ju något som aldrig hänt egentligen på börsen innan. Tex att usa president använder landsnödläge för tarrifs, bara för att han inte kan mobba folk till vad han vill.
Likadant att väst och öst kan glida isär så mycket att det kommer orsak något vi aldrig tidigare sett på börsen.
Sedan är det som du säger. Bara köp. Blir ju rea om det går ner.
Vi får se hur länge bruset varar.
Sitt still i båten. Pillande och andra beteendemässiga misstag kan kosta mycket i slutändan.
Världen har mer eller mindre alltid varit en orolig plats. Jag säger det igen, krascher kommer och går, presidenter kommer och går, krig kommer och går. Det är inte annorlunda nu.
Har du en bra båt, (billigt och globalt) så ska du inte göra något sålänge din sparhorisont inte har drastiskt ändrats.
Det där med att tajma marknaden… Det är svårt.
Det börjar bli tråkigt att höra samma sak varje gång haha.
Finns det inga riktiga Kina eller Ryssland indexfonder? ![]()
Verkar som att Kina är verkligen på hugget.
Bra sparande är ofta ganska tråkigt. Tyvärr.
Japp. Jag försökte Spice’a upp det lite med GIF kring båten och paniken.
Ja, jag tror att det kommer gå åt helvete med USA och därmed ekonomin globalt.
Kommer jag göra något speciellt åt det? Nej, jag tror inte på att förutse framtiden. Just keep buying.
Förutom att det ÄR annorlunda nu.
Du kunde valt en mer dramatisk gif dock.

Såklart att man sitter still i båten.
Jippi rea osv.
Men rea i 4 år är lite länge för de flesta ![]()
4 år rea är historisk sätt inte ovanligt på aktiemarknaden och i allra högsta grad förväntad kunna ske.
10 år är inte ens det garanterat nominellt plus om man mäter historiskt.
Dippar är priset man får betala för att vara med på tåget. There’s no such thing as a free lunch.
Vafan, jag trodde det var 50 öre för att följa med på färden!? ![]()
Det är ju inte bara Trump heller (även om han som enskild galning på verkar mest.)
Det är 89 sekunder kvar till midnatt – det klockslag som symboliserar jordens undergång enligt den så kallade domedagsklockan.
Tiden har därmed flyttats fram en sekund från hur den var ställd förra året, och klockan har aldrig varit närmre undergången sedan den skapades för 78 år sedan. Bland annat krigen i Ukraina och Mellanöstern, klimatkrisen, ai, sjukdomar och kärnvapen ligger till grund för hur klockan är ställd.
Bedömningen görs av ett råd av forskare och andra experter inom bland annat kärnteknik och klimatvetenskap, i samarbete med tidskriften Bulletin of the Atomic Scientists (BAS).
Senast tiden ändrades var 2023, då klockan ställdes på 90 sekunder före midnatt. (TT)