Undervärderad på arbetsplats

Ja, jag tror du har helt rätt. Men det är sorgligt att många män har så svårt att se utanför sig själva och inte kan förstå att saker kan ske även om de inte själva upplevt det. Jag har inte mörk hy eller utländskt namn men kan ändå förstå att diskriminering mot de som har det förekommer. Kanske är det lättare att relatera och tro på andra om man har erfarenhet av diskriminering själv? Det har ju automatiskt fler kvinnor än män i Sverige.

2 gillningar

Varför har mitt inlägg där jag ifrågasätter personen som skriver att ”en slagen kvinna vägrar lämna” tagits bort medan det inlägget får vara kvar?

Jag känner verkligen inte igen det här forumet längre, jag känner mig ärligt talat inte bekväm som kvinna här längre.

2 gillningar

Disciplin är att lämna en diskussion som inte ger något.

Båda inläggen är borttagna, eller vad har jag och moderatorteamet missat? :thinking:Sedan tar det 24 timmar innan inlägg är borttagna.

Sedan får jag också be om lite mer tålamod, vi modererar forumet på vår fritid och hanterar det mesta inom 24 timmar, snabbare än så är ju klurigt.

2 gillningar

(Tänkte säga något om modereringen, men nu ser jag inte längre någon av kommentarerna)

Jag håller helt med dig att “en slagen kvinna vägrar lämna” är en extremt klumpig formulering. Jag hoppas att det inte var meningen att antyda om en skuldbörda, utan mer att man ska sätta sitt eget välmående först och ta sig därifrån, även om det känns jävligt kasst att det ska vara så.

Jag tror att man kan förstå det men samtidigt ha svårt att känna igen det när det förekommer. Sen tänker jag att diskriminering är något som är lätt att se på gruppnivå, på individnivå är det mycket, mycket svårare. På individnivå så är det lätt att komma på alternativa förklaringar till varför vissa personer inte har samma lön, inte får samma befordran etc.

Har inget problem med att moderering tar tid men reagerade på att bara mitt inlägg var borta. Jag såg det andra inlägget trots att jag laddade om sidan flera ggr, tog sceeenshot på det.

1 gillning

Tror att det veror på att det ena togs bort via flaggning och det andra tog jag bort direkt. Fungerar lite olika tekniskt.

2 gillningar

Det skulle kunna ha varit jag som skrev trådstarten, dock med skillnaden att jag är statligt anställd. Ca 15 års erfarenhet inom mitt område, dels kommunalt, dels regionalt och nu på ett statligt verk sedan fyra år. Har även varit anställd som expert inom mitt område på ett universitet. Efter en föräldraledighet kom jag tillbaka till en omorganiserad verksamhet och en helt ny chef. Ligger lågt i lön och med nämnda chef som bla mer än en gång har uttryckt att “när du blir äldre” (jag är 42, hen är 48…). Har nu blivit headhuntad och tackat ja till en tjänst, fortfarande inom mitt område men dock ej som myndighetsperson, där jag ökar min lön med nästan 65%! Läste längre fram i tråden att du också hade satsat och bytt - heja oss!

8 gillningar