Credit Swiss är rätt dyra med sina kortavgifter så jag hade hellre tagit UBS (om du inte vill vara helcrazy och ta postfinance).
Jag behöll mina Kapitalförsäkringar ist för ISK när jag flyttade. Inga problem där.
Credit Swiss är rätt dyra med sina kortavgifter så jag hade hellre tagit UBS (om du inte vill vara helcrazy och ta postfinance).
Jag behöll mina Kapitalförsäkringar ist för ISK när jag flyttade. Inga problem där.
Hej,
Ja, ingen av de fysiska bankerna här verkar billiga! Dock har mitt jobb en deal med CS så vi slipper avgifter i 2 år, och dessutom inget courtage på aktier man får som del av bonus, så satsade på dem trots avgifterna (de första två åren). Senare har jag insett att alla expats kan få liknande deal hos CS genom att använda ett erbjudande på Hello Switzerland (tror jag det var). Får se hur det funkar och ev byta bank till Neon eller CSX när de två åren är slut…
Mvh
F
Hej,
Ville bara följa upp och avsluta tråden med att jag fått konfirmerat det som skrivits högre upp i tråden om att så länge man är fortsatt obegränsat skattdkyldig i Sverige (tex äger en fastighet i Svedala) så kan man fortsätta ha ISK. Skatteverket svarade mig väldigt tydligt kring detta, och efter jag hotade Nordnet met att flytta mina pengar och skickade dem mailet från Skv gav de med sig och låter mitt ISK ligga kvar som vanligt. I slutändan blev det enklaste lösningen för mina nuvarande tillgångar. Det jag sparar ihop i Schweiz hamnar nog på annan plats.
Mvh
F
Rätt dyrt att invistera på swiss banker så använd Revolut och flytta cashen till Sverige (om du vill ha dem där) eller andra lösningar. Lycka till på nya jobbet