Utmaning - max 5 nya klädesplagg 2025

Det är två. Inget par. Dessutom är det tredalad som gäller för max elegans. :face_with_monocle:

1 gillning

Liten uppdatering nu mär vi är mer än halvvägs genom året. Jag har avverkat två av fem tillgängliga köp.

En baddräkt då jag saknade badkläder och helst inte köper det på loppis samt en vit T-shirt. Känns inte alls svårt än så länge men året är inte slut än, tyvärr återstår ju hösten vilket blir mer frestande då höstmode ju är det snyggaste enligt mig. Får hålla fingrarna i styr då! Heja er alla som kör på med utmaningen!

4 gillningar

Själv är jag fortfarande på noll. Jag nästan försökte fynda när tjejen kollade in lite rea förra veckan. Allt var fult eller bara fel på andra sätt. Så jag håller mig till de egna hyllorna istället. :sweat_smile:

3 gillningar

Jag har redan misslyckats. Behövde köpa nya underkläder, t-shirts och strumpor, samt golfskor och golfkläder för att ersätta gammalt som har slitits ut… blev nog 20 plagg totalt.
Har däremot inte köpt något annat.

Såg precis att underkläder och strumpor inte räknas in.

Jag vänder på det. Jag måste köpa minst 5 nya plagg i år. Blir svårt, men får jobba på det.

1 gillning

Står fortfarande på 0. Blev inga vinterskor på rean i våras men i höst måste det bli om jag ska kunna gå ut när det kommit snö

Löste shortsbehovet genom att se igenom en säck “målarkläder” hittade joggingbrallor med trasiga knän som jag klippte av (fick dessutom ett par perfekta fönsterputsartrasor)

3 gillningar

Fortfarande noll här, inklusive allt. :partying_face: Jag sliter nog ganska jämnt på min garderob, så allt går väl sönder samtidigt om tio år. :sweat_smile:

4 gillningar

Jag har inte köpt eller fått några nya kläder på över 20 år förutom Max 5 par skor.

Har en fräsch garderob, med gratis/mycket billiga second hand kläder.

Ska vi relatera till rikedomstrappan så är jag på nivå fyra. Köpa nya kläder är för nivå fem.

1 gillning

Alltså vilken insikt man får av sådana här utmaningar, även om man inte alltid klarar dem! På tal om vad man trodde sig behöva köpa:

Jag trodde att jag skulle behöva bikiniöverdelar innan denna tävling startade, eftersom samtliga var för små eller hade gått sönder. Det slutade med att ja inte köpt en enda överdel iår tack vare tävlingen. Kör topless nu. De dagar ja känner mig blyg i topless tänker jag oftast på männen med större/hängigare bröst än mig som också går runt utan överdel, och hämtar mod av dem :smiling_face_with_sunglasses: Har också aningen för få tjocktröjor, vilket jag tänkte köpa tidigare, men använder istället mina filtar oftare

4 gillningar

Ett tips är att överge jeans och tvinga på sig klänningar som är lite löst sittande nertill eller väldigt elastiska, alternativt andra byxor med mer elastiskt material. Hade svårt för klänningar förr, men älskar dem nu. Gillar att kunna röra mig friare och inte behöva skärp eller söka i evigheter efter byxor som passar kurvorna. Förr köpte jag så väl billiga som dyra jeans, samtliga skavdes sönder supersnabbt mellan låren

1 gillning

Jag är med men kör utmaningen tvärtom istället.. Köp 5 klädesplagg 2026..

3 gillningar

Hittade tråden först nu, men har hängt på utmaningen sen jag hörde om den vid årsskiftet. En ny jacka inköpt i år, en hög nya strumpor, samt några klädesplagg på loppis (6-7?). Skall försöka hitta ett par nya kängor också eftersom mina gamla börjar gå i småbitar…

1 gillning

0 nya plagg sedan sommaren 2024 i alla fall. Fick dock ett par cykelstrumpor när jag beställde däck till cykeln.. :nerd_face:

Har köpt en ny skaljacka, vilket tillsammans med mina sandaler inför sommaren blir två nyinköp, så jag är fortfarande med! :flexed_biceps:

Däremot har jag en favoritlista på Sellpy med ett par tröjor av ett märke jag alltid håller utkik efter. Tröjor i ull och kashmir, lena som magen på en kattunge :see_no_evil: Med tanke på hur dessa prissätts begagnade så verkar ingen fatta hur snordyra de är i nyinköp. Men jag vet :smiling_face_with_sunglasses: Dessa är typiska villhöver-grejer och jag har ännu inte bestämt mig för om jag ska slå till eller inte. Försöker intala mig själv att det är ok att köpa eftersom jag då ändå inte överstiger 5-plaggs gränsen :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 gillning

Och själv stod jag i affären igår och höll i ett paket strumpor, men jag lät bli. Så länge det är svårt att stänga mina två strumplådor ska det fasen inte in några nya. :rofl:

3 gillningar

Jag har nu lyckats köpa mig en jacka, en tröjja och ett par mjukisbyxor! :flexed_biceps: och allt under 100€, 25€ styck för tröjjan och byxorna och 45€!! för jackan!

Jaha ja. Blev rädd att någon annan skulle sno “mina” Sellpy-tröjor, så som den uppenbarligen ryggradslösa människa jag är så köpte jag dem :see_no_evil: Men jag klarar mig ändå inom 5-plaggsgränsen (jag har ju tänkt att utmana mig själv genom max 5 plagg både nytt och beg).

Ja, ni hör ju hur jag desperat försöker rättfärdiga mig själv. Pinsamt.

Köpt mer än 5 plagg men sålt betydligt mer än jag köpt.

Så egentligen ligger jag ju på minus :joy:

1 gillning

Själv är jag nu uppe i tre nyproducerade plagg i år då jag igår beställde en tröja för en förening jag är med i. Obligatorisk för att delta i vissa aktiviteter. Lite surt att bränna 1 av 5 genom det men har funderat sedan i våras så inget impulsköp iaf :grinning_face:

2 gillningar

Jag måste nu köpa två nya klädesplagg innan nyår för att lyckas komma upp till fem. Kalsonger räknas väl? Annars måste jag köpa 3 till.

Börjar få ångest över att jag inte kommer klara det.

1 gillning