Vill tillägga att jag har en billig matberedare som är trög och otymplig så den använder jag aldrig, och intalar mig att om jag köper en dyr superbra matberedare så kommer jag använda den hela tiden…
Caroline har ju börjat hyra ut våra grejer på Hygglo så nu får hon ner förlusten lite. Vår vertikalskärare har nu betalat sig själv. ![]()
Jag gillar datorspel. Men saknar tid att spela dem. Så jag köper massa spel och sen ligger de bara där. ![]()
Så jag kan inte klaga när frugan har nya kläder i gardroben som aldrig använts.
Fantastiskt! Kanske jag ska försöka hyra ut alla mina kläder? ![]()
Kanske du kan spara dem till pensionen, då har du tid att jobba dig igenom allihop ![]()
Tyvärr är nog servrarna nedtagna och spelen antingen ospelbara eller omöjliga att ladda ner igen. ![]()
Sen är jag också lite så att jag ofta köper overkill prylar som Jan. Nu har jag köpt nätverksprylar för 10k ungefär. Men jag klarar mig på 25 Mbit/s ändå… ![]()
Sant ![]()
Haha, känns det bättre då när du använder prylarna eller ångrar du dig när ruset lagt sig?
Jag köper böcker som jag vill ha så fort jag kommer på det (oftast elektronisk form/kindle iaf) men sen är det inte helt sällan jag inte läser dem “pga anledningar” - gäller speciellt faktaböcker som jag helt enkelt aldrig får ro att börja läsa när det finns så mycket andra bra böcker (fantasy och annan fiktion
)
Har ett stort antal böcker jag ännu inte läst i min kindle. Hade också massa böcker jag aldrig läst i bokhyllan innan vi flyttade från villan. (de fick dock inte åka med utan donerades till second hand som accepterar böcker - kanske kommer de till nytta, att slänga eller medvetet förstöra en bok är däremot inte tänkbart! (så då får ngn annan göra det isf
)
Sen kan jag också vara lite väl snabb att köpa tekniska gatgets kring tex träning (givet att de inte är för dyra). Åh en app som mäter hur långt jag hoppar! det låter ju jättebra!
Åh en powermätare till skivstången… etc etc. Majoriteten av dessa (förutom träningskläder, pulsklocka & pulsband) använder jag typ aldrig eller någon enstaka gång ![]()
Har kanske blivit lite bättre nu när jag inte längre är tränare för andra & mina tränande barn inte bor hemma ![]()
Resandet är inte min grej, men förstår fullt ut att de finns dom som gillar de å de är de man bör göra för sitt välbefinnande… Har vänner som typ jobbar ett halvår å sen är utomlands ett halv år…
Alla har vi olika intressen å de viktiga är att man har intressen…
Jag tror att vi gillar idén av oss själva när vi föreställer oss läsa den där boken eller använda de grejerna, så man blir “mätt” av tanken och kicken utav att köpa tror jag, sen är det inte lika kul längre när man väl har dem ![]()
Antingen köper man en dyr skruvdragare direkt, eller så köper man först en billig och sen en dyr.
Jan köper väl en dyr skruvdragare först och sen en dyr hantverkare? ![]()
Då kan ju hantverkaren låna. Slipper nöta på sina grejer. ![]()
![]()
Jo men visst finns det viss tillfredställelse när det fungerar snabbt utan störningar. Eller snarare brist på vredesutbrott.
Slasha Eurocardet så fort man behöver/vill ha/är värd något.
No joke… skönt att man är har vant sig av med det iaf.
Att köpa dyr Champagne är nog en ovana för mig. När det finns något intressant på " tillfälligt hyllan" köper jag gärna en flaska även om den är dyr och lika om jag hör talas om något spännande släpp.
Fast att köpa produkter av hög kvalitet innebär oftast att de håller längre och/eller kan repareras till en billigare peng än att köpa nya (som randsydda skor). Långsiktigt kan detta bli mer ekonomiskt långsiktigt. Så det behöver inte nödvändigtvis innebära att det är en ovana ![]()
Min ovana var under 13 år att jag snusade. Ca 1200kr/månad. Får ibland ångest när jag tänker på hur mycket pengar man har lagt på skiten
Är lite svag för när ett bra erbjudande dyker upp varpå det lätt blir inköp som kanske inte direkt är nödvändiga just där och då…
Men det är en balansgång, ska jag vänta med att köpa något tills jag verkligen behöver det och kanske behöva betala fullpris, eller ska jag köpa när det är billigt…
Åh, då kan du köpa till en confi kit! ![]()
Drömmen för en chokladpysslare! Jag vann en Smeg för många år sen, men drömmer om just en drageringsmaskin. Kanske i framtiden! ![]()
![]()
Vissa veckorna bara pallar jag inte laga mat. Spenderar alldeles för mycket pengar på foodora och uber eats. Sen har jag också en dålig ovana att köpa alldeles för många drinkar när jag går ut. Köper hej och vill till alla jag känner utan att ha någon baktanke om hur mycket jag spenderar.