Har en tendens att intressera mig för alternativa investeringar och stoppa in pengar där trots att jag vet att jag borde hålla mig till globalindex. Vet inte om jag har nån metod för att undvika det annat än att hoppas på att jag till slut lärt mig av mina misstag.
Samma snus som jag köpt de senaste 20 åren. Den dyrare sorten. Älskar det dock, så det kvalar kanske inte in här. Förut bettade jag en hel del med viss framgång, men har slutat sen några månader tillbaka.
Jag handlar mycket second hand via facebook och ibland kan det dra iväg lite, i villhöver mer än faktiskt behöver. Jag har två regler först när jag ser något vänta åtminstone ett par timmar, del två pruta i princip alltid! Dessa två har jag dragit ned på utlägg, dels för en del grejer jag villhöver blir sålda och det är ganska kul att pruta och det ger en kick i sig själv sedan kan man alltid gå därifrån om man inte får det man vill ha!
Nej, så är det ju. Försöker köpa skor och kläder av klassiskt och stilrent snitt, har roterat tre par Chelseaboots från RM Williams sen 2009…
Däremot finns det ju inte något rationellt bakom att köpa hörlurar för tio gånger mer pengar än vad gemene man gör, annat än att det är värt det för mig, när jag sitter där med mina guldöron och njuter i timtal varje dag.
Jag har en sjuk ovana att alltför ofta köpa 2 av samma sort. Oftast kläder men även annat också. Hittar jag en tröja jag gillar kan jag köpa 2, samma färg å allt känns bra ifall något skulle hända med den ena (buffert haha) har inte analyserat det så noga. En annan sjuk grej är att jag oftast inte köper dom samma dag utan väntar en dag för då känns det inte som att jag gör åt så mycket pengar på en gång. Jag vet (jag är en intelligent kvinna) att det är självbedrägeri… men det känns bra iallafall haha
Japp, används alltid. Dock är inte den ena en ”buffert ” som jag gav sken av, utan använder omvartannat. Tror därför inte de håller dubbelt så länge utan slits nog på 1,5ggr tiden som om jag bara köpt 1
Nepp, har dock en bakgrund som managementkonsult och har länge haft kostym de flesta dagarna på jobbet. Numera mest hemifrån i jeans och t-shirt. En ren befrielse.
Gör samma.
Risken finns att man missar ett och annat bra erbjudande men man tjänar saklöst igen dessa pengar med råge på att man undviker handla sådan som man inte behöver eller kan köpa senare till lägre pris.
Jag skulle nog inte säga att jag har eller har haft samma svaga punkt som när det kommer till barnen. Spenderade mer pengar på mig själv tidigare, via t.ex. lite dyrare “märkeskläder” samt åt ute ganska ofta. Men kunde ändå hålla tillbaka en del.
Känslan gällande den svaga punkten för barnen är helt annan, har här mer problem med att hålla tillbaka. Försöker så gott jag kan, vill ju inte att barnen ska bli bortskämda. Men det är svårt…
Minns nu när vi flyttade för inte så länge sedan och skulle markera vad som fanns i alla flyttkartonger, fick skrivkramp i handen av att skriva “leksaker barn” på alla flyttkartonger…
USB-C kablar, brukar lägga till någon i varje Amazobeställning. Dock väldigt bra gåva tillsammans med laddare. Faktiskt något de flesta har brist av i dagens överflödsamhälle