När jag skrev detta visste jag inte när det skulle bli verklighet men lite mindre än ett år bort så är vi där det (en dröm) blir verklighet ![]()
Jag har inga större problem att unna mig saker - i mitt fall handlar det framförallt om resande. Jag brukade vara mer försiktig, men sedan såg jag vad som hände min pappa. Han fick sitt cancerbesked vid lunchtid, dog på eftermiddagen. Det var den absolut största chocken i mitt liv.
Livet är här och nu. Ta vara på det.
Om jag får ihop begränsad mängd pengar för lyxkonsumtion kan jag tänka mig lägga mer pengar på HiFi-prylar än i dagsläget.
Får jag däremot mycket pengar för lyxkkonsumtion skulle jag nog seriöst överväga att bygga ett naturhus.
Oj, vad chockerande det måste ha varit. Viktigt att ta vara på livet. ![]()
Livet kan ändras på ett ögonblick. ![]()
Absolut. Mitt liv är fortfarande indelat i före och efter pappas död. Det var året han skulle gå i pension. Från första läkarbesöket tills att han dog var 2 veckor. Från biopsibeskedet tills hans död var knappt 5 timmar. Jag har aldrig återhämtat mig från detta.
Så hur klyschigt det än må låta - lev här och nu.
Jag kan inte föreställa mig hur det skulle vara. Har du fått någon hjälp att bearbeta denna ofattbara händelse? ![]()
Min cancerdiagnos har gjorde det lättare att spendera på saker jag uppskattar.
Jag hade viss täckning för mental health i min privata sjukförsäkring i England. Så jag fick terapi under begränsad tid. Vet inte riktigt hur mycket det hjälpte - men jag är kanske inte typen som är väldigt öppen för terapi heller, jag är ganska privat. Något som däremot hjälpte mig genom den värsta perioden var antidepressiva. Jag vet att många har åsikter om antidepressiva (och det hade jag också), men det hjälpte mig verkligen. Jag kan inte påstå att det gjorde livet ok igen, men de hjälpte mig att kunna ta mig ur sängen.
Ledsen att höra om din cancerdiagnos - jag hoppas att din behandling går bra och att du kommer igenom allt detta starkare.
Skickar en kram.
Tack för din omtanke. Jag är vad jag vet cancerfri men äter medicin för att undvika återfall. Segt, med massa biverkningar, har halva tiden kvar.
Man får ta den hjälp som fungerar. Jag tycker inte man ska ha så mycket åsikter om vad andra tar för medicin. Hoppas att du mår så bra det går och att du reser och gör sådant som du mår bra av. ![]()
Jag älskade allt med golf förut. Spelad jämt och även med barnen under 15 års tid. Måste spenderat enorma pengar på utrustning, resor, tävlingar etc.
Senaste åren har jag köpt verktyg och maskiner för 300.000. Att bygga saker i trä är jäkligt kul.