Vad är statusen för 5-års vadet mellan Länsförsäkringar Global Indexnära och Coeli Global Selektiv?

Haha jo det är ju sant. Om man bara vill tjäna mycket pengar utan att prestera något så är det ju helt rätt jobb.

Jag tänker mer ur eget perspektiv. Jag skulle nog gärna vilja se att jag skapar något av värde åt mina kunder. Det skulle kännas pinsamt och omoraliskt om resultaten var så här dåliga samtidigt som jag själv tjänade så bra.

3 gillningar

Man får se det som att de skapar värde åt alla som har indexfonder genom att se till att bolagen värderas rätt. Sedan kan indexfonderna leecha på det och bara hänga med.

4 gillningar

Det är lätt att sänka avgiften om moralen tränger sig på. :slightly_smiling_face:

2 gillningar

Kunde inte låta bli… :joy:

16 gillningar

Det går åt rätt håll eller hur ? :grin::+1:

2 gillningar

Eftersom jag äger båda så klagar jag inte… :joy:

2 gillningar

Coeli förvaltarna klagar inte ens de :joy:! Kunderna betalar mellan skillnad både förvaltnings avg och tappad avkastning :grin:. Det går jämnt upp. :joy:. Det är så det brukar fungera med aktiva fonder,eller hur @janbolmeson ? Det måste gå runt på något sätt :+1:

1 gillning

Jacke77 är det du som bara äger en enda fond? LF Global indexnära?

Den portföljen låter ju lätt att balansera. :sweat_smile:

2 gillningar

Ja smidig ombalansering :grin::+1:. 100% LF Global indexnära.

1 gillning

Inte ett enda ord nämndes på deras investerarmöte igår kring detta vadet, däremot en massa fina grafer om 15% tillväxt årligen… :slight_smile:

5 gillningar

Det är bra fond till dig @Ola_Morin :thinking::+1::grin: ! ?

Imponerande förvaltad kapital :thinking:. Det ger lite pengar i avg både till banken och förvaltarna :grin:. @janbolmeson @Ola_Morin ! Banken lever gott på det då de gör knappast något extra arbete. :-1:. 1,62% total avg.

Den här är ett riktigt bra aktiv billig global indexfond som jag skulle kunna tänka mig ha alla mina pengar på börsen. Amf aktiefond Global :+1::grin:. Gillar du den @janbolmeson ?

1 gillning

Den har jag i min TP men jag trodde den var passiv :open_mouth:

1 gillning

Inget att bry sig då den fungerar utmärkt. Riktig billig och bra :+1:

Ja den rör sig i samma mönster som Lf global och den innehåller EM också så man täcker mycket av marknaden :slightly_smiling_face:

1 gillning

Jag funderar på att lyssna om avsnittet och plocka ut citatet jag försökt hitta tidigare där de själva sa något i stil med “Kan man inte slå index på 5 år så ska man inte förvalta en fond” haha

Men som alltid kommer det komma bortförklaringar likt Kreml :stuck_out_tongue:

9 gillningar

Skulle jag betala för aktiv förvaltning så hade jag velat se en betydligt lägre samvariation med index annars blir det bara en indexfond med hög avgift och hög diversifieringsrisk

4 gillningar

Ja, det känns ju som ett rimligt krav kan man tycka. :wink: Men som jag skrev om i en annan tråd, så verkar inte ens det vara någon framgångsfaktor.

4 gillningar

Absolut. Jag har aldrig ägt en aktivt förvaltad fond

1 gillning