Vad betalar ni FAKTISKT för ert bokföringsprogram?

Jag har också visma/spiris och älskar att jag 2025 inte har ett enda papperark att arkivera i 7år.

Jag betalar 3228kr plus 1668kr för årsredovisning/deklaration. 408kr/m

Man får dock passa sig för de extra avgifterna som kan bli dyrt.

att scanna och läsa in i programmet kostar inget (Ännu…) men att låta programmet tolka tar de 3,5kr per styck även om tolkningen är kass.. Välj bokför manuellt istället..

Jag har varit påväg att ringa o skälla ut dom eftersom de tagit bort bokföringsförslag.. “dessa konton använde du förra fakturan från den leverantören”

I övrigt ett mycket bra program med allt på samma ställe årsredovisning/deklaration/anläggningsregister mm mm.

Mineko.se för bara 49kr/mån. Dock ingen häftig AI-automatisering utan manuell kontering så man behöver kunna bokföring väl, men finns inbyggd fakturering, rapporter och momsrapport samt sammanställer allt inför årsbokslut. Rätt nytt program dock så finns en del begränsningar, men kommer nya funktioner kontinuerligt.

Ingen aning om vilka de är, men det är det han pratar om.

Ser gratis ut iaf

Jag har använd iOrdning sedan 2014. Är riktigt nöjd då jag inte vill köra i molnet men det kräver att du har en Mac.

iOrdning

Mini

De mest grundläggande funktionerna och upp till 5 verifikationer och 3 fakturor per år.

199 kr/år inkl. moms

Standard

Obegränsat antal verifikationer och fakturor per år. Utökar också bokföringsmöjligheterna med periodiseringar och leverantörsfakturor.

599 kr/år inkl. moms, eller 249 kr/kvartal inkl. moms

Plus

E-fakturor via PEPPOL, stöd för ROT/RUT-rapportering, offerter, anläggningsregister samt digital årsredovisning K2 (endast AB).

1199 kr/år inkl. moms

Samtliga prenumerationsnivåer ger tillgång till teknisk support via e-post. Du kan testa programmet utan prenumeration och då skapa upp till 10 verifikationer och 10 fakturor (men ej funktionaliteten på nivåerna “Standard” eller “Plus”).

Prenumerationen förnyas automatiskt när den löper ut. För att avsluta den går du till dina prenumerationer i App Store. När prenumerationen löpt ut kan du fortsätta använda de övriga funktionerna i iOrdning (utom just att skapa verifikationer och skicka fakturor). Hela bokföringen kan alltså läsas utan prenumeration.